چاپگر سه بعدی با قدرت تفکیک ۱۰۰ نانومتر

آزمایشگاه‌های اولد ورد (Old World Laboratories) چاپگر سه بعدی جدیدی به بازار عرضه کرده است که در آن از فناوری لیتوگرافی سه بعدی استفاده شده‌است. این چاپگر می‌تواند قدرت تفکیکی در حد ۱۰۰ نانومتر داشته باشد.

آزمایشگاه‌های اولد ورد (Old World Laboratories) اعلام کرد که چاپگر سه بعدی جدید خود را با قدرت تفکیک بسیار بالا به بازار عرضه کرده است. این چاپگر که قدرت تفکیک آن ۱۰۰ برابر بیشتر از چاپگرهای رومیزی بازار است قیمتی بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دارد. این چاپگر برای طراحان که نیاز به دقت بالایی دارند ابزار بسیار مفیدی است.
نیکولاس سلورمن از مدیران این آزمایشگاه می‌گوید: ما موفق به ارائه دستگاهی دقیق، بزرگ و گرانقیمت شدیم که دارای دقت و کارایی بالایی است. اگر شما ایده‌ای دارید، آزمایشگاه‌های ما می‌توانند این ایده را به حقیقت تبدیل کنند.
در این چاپگر از نسل جدید فناوری لیتوگرافی فضایی استفاده شده‌است، برخلاف دیگر چاپگرهای لیتوگرافی فضایی که لیزر آنها پس از برخورد با یک آیینه به سطح مورد نظر می‌رسد، در این چاپگر جدید لیزر تنها چند سانتیمتر با سطح فاصله دارد، با این کار انحراف لیزر به حداقل رسیده و می‌توان با دقت بالایی تصویر را ایجاد کرد به طوری که لیزر می‌تواند در نقطه‌ای به ابعاد ۱۰۰ نانومتر متمرکز شود. همچنین لیزر نسبت به سطح کاملا عمود بوده که این موضوع موجب خلق تصویر سه بعدی با کیفیت بالا می‌شود.
یکی از مزایای این چاپگر جدید آن است که می‌توان از آن برای سطوح مختلف استفاده کرد. در این دستگاه نیاز به فضای تخلیه هوا وجود ندارد در نتیجه پایداری حرارتی آن بالا است.
این چاپگر در هامپتون رود واقع در ایالت ویرجینیا تولید می‌شود. طراحی این دستگاه به نحوی بوده که می‌توان از آن در محیط‌های مختلف نظیر آزمایشگاه، کارخانه و خانه استفاده کرد. لیورمن می‌گوید: این چاپگر دارای پتانسیل‌های کاربردی متعددی در صنعت بوده بنابراین سازمان‌های مختلف، طراحان و شرکت‌هایی که نیاز به چاپ با دقت و صحت بالا دارند می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.