هود مناسب برای کار با نانومواد دارای تاییدیه NanoSafe

به تازگی هودی به نام اکسپرت نانوانکلوزرز (XPert Nano Enclosures) ساخته شده‌است که می‌تواند ایمنی کاربر را هنگام کار با نانومواد تضمین کند. این هود دارای سیستم فیلتراسیون قوی است که ۹۹٫۹۹۹ درصد از آلودگی نانومواد را جذب کرده و هوای پاکیزه را دوباره وارد فضای آزمایشگاه می‌کند.

اکسپرت نانوانکلوزرز ابزاری برای محافظت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نانومواد و پودرهای شیمیایی است. این هود آزمایشگاهی که روش ساخت آن پتنت شده، به شکلی طراحی شده است که می‌تواند هوای اتاق را به داخل هود مکیده و تمام مواد موجود در لبه‌ی کابینت آن را به پشت هود هدایت کند. این هوای حاوی نانومواد از طریق یک فیلتر قوی تصفیه می‌شود به طوری که هوای خروجی ۹۹٫۹۹۹ درصد پاکیزه شده و دوباره به درون آزمایشگاه باز می‌گردد. تمام فضای داخلی این هود از جنس فولاد ضد زنگ است و به صورتی طراحی شده که بتوان به راحتی آن را تمیز کرد. در سطح داخلی آن یک خنثی کننده بار سطحی قرار داده شده که با انتشار یون به داخل جریان هوا فرآیند خنثی‌سازی را انجام داده و مانع از جذب ذرات به سطح داخلی هود می‌شود.
کار با نانومواد می‌تواند منجر به آلودگی کاربران می‌شود. این آلودگی در برخی موارد قابل تشخیص نیست بنابراین به مصرف‌کنندگان نانومواد توصیه می‌شود که هنگام کار با نانوذرات نکات احتاطی را رعایت کنند.
عملکرد این هود توسط مؤسسه‌ی نانوسیف (NanoSafe) تایید شده‌است. این اولین هود آزمایشگاهی است که موفق به دریافت اعتبارنامه از نانوسیف شده‌است.