شکوفایی مرکز فناوری‌ نانوی نانوپلیس چین

در حال حاضر این مرکز در حال رشد وشکوفایی است و شرکت‌های نوپا، مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در آن‌جا مستقر می‌شوند.

چندین سال است که پارک صنعتی سوشو (SIP) در حال تأمین منابع مالی و انسانی مورد نیاز برای حمایت از توسعه سه صنعت راهبردی جدید، یعنی فناوری‌ نانو، زیست‌فناوری و رایانه است. در این راستا، این پارک در سال ۲۰۱۱ میلادی شروع به ساخت مرکز توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ نانو با عنوان نانوپلیس (Nanopolis) نمود. در حال حاضر این مرکز در حال شکوفا شدن بوده و شرکت‌های نوپا، مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در آن‌جا مستقر می‌شوند.
نانوپلیس از ایده‌ها و دیدگاه‌های مختلف بخش کسب و کار و دانشگاه بهره می‌گیرد. برای نمونه، در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی، دانشگاه کالیفرنیا و لس‌آنجلس در این مرکز یک مؤسسه توسعه فناوری تأسیس نمودند تا با اتکا بر آن بتوانند زیرساخت‌های تحقیق و توسعه را در حوزه‌هایی نظیر فناوری‌ نانو و فناوری‌های انرژی جدید توسعه دهند. همچنین دانشگاه آکسفورد نیز به زودی به فهرست دانشگاه‌های تراز اول دنیا که در مرکز نانوپلیس، در حال تأسیس مراکز نوآوری هستند، اضافه خواهد شد.
مرکز نانوپلیس برای توسعه همه جانبه خود، برنامه‌های تشویقی متعددی ارائه کرده است. ایجاد آزمایشگاه‌های مشترک، مراکز رشد و انجام آزمایش‌های مربوط به ارزیابی ایمنی، از جمله خدمات ارائه شده در این مرکز هستند. همچنین این مرکز برای شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌سازد تا به سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حتی سرمایه‌گذاری بخش دولتی نیز دسترسی پیدا کنند.
در حال حاضر شرکت‌های بسیار زیادی در این مرکز در حوزه تولید میکرو و فناوری‌ نانو، نانومواد و نانوزیست‌فناوری فعالیت می‌کنند.
طراحان و دست‌اندرکاران نانوپلیس انتظار دارند که رویکرد کلی‌نگرانه‌ی آن‌ها به توسعه فناوری، باعث خواهد شد که طی ۵ سال آینده بیش از ۳۰۰ سازمان و کسب و کار و ۳۰ هزار نفر در این مرکز جذب شوند.