ارائه فاز دوم آزمون بالینی نانوداروی هپاتیت B

شرکت آروهد ریسرچ نتایج فاز دوم آزمون بالینی نانوداروی ARC-520 خود را در نشستی ارائه خواهد کرد. این نانودارو برای درمان بیماری هپاتیت B طراحی و ساخته شده است.

شرکت اروهد ریسرچ (Arrowhead Research Corporation) یک شرکت دارویی در حوزه تولید نانوداروهای مبتنی بر RNAi است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که نتایج مربوط به فاز دوم آزمون بالینی داروی ARC-520 خود را در نشست AASLD 2014 ارائه خواهد کرد. ARC-520 نانو داروی ضد ویروس هپاتیت B است که آزمون‌های اولیه آن سال قبل انجام شده بود و نتایج آن در نشست AASLD 2013 ارائه شد. در حال حاضر فاز دوم آزمون بالینی با موفقیت به پایان رسیده و نتایج آن در نشست سال جاری ارائه می‌شود.
آروهد ریسرچ قصد دارد اطلاعاتی درباره داروی ARC-AAT خود نیز ارائه کند؛ این دارو برای درمان بیماری‌های کبدی طراحی شده است.
کریستوفر آنزالون از مدیران شرکت آروهد می‌گوید: «ARC-520 یک راهبرد جدید برای درمان بیماری هپاتیت است که پتانسیل بالایی برای حل مشکلات مربوط به این بیماری دارد. نتایج بدست آمده در فاز دوم آزمون بالینی این دارو، اهمیت بالایی دارد. این آزمون نشان داد که دوز ۱mg/kg و ۲ mg/kg موجب کاهش قابل توجهی از آنتی‌ژن‌های سطحی هپاتیت موسوم به HbsAg شده است. آزمون‌های مربوط به دوز ۳mg/kg در دست اجراست و با این حال اثرات هر سه دوز روی بیماران مطلوب بوده است. این نتایج ما را امیدوار کرد که در مسیر درستی گام برمی‌داریم.»
آروهد ریسرچ یک شرکت دارویی است که روی ساخت نانوداروهای ویروسی کار می کند. هدف اصلی این شرکت درمان هپاتیت B است. بیش از ۳۵۰ میلیون بیمار در سراسر جهان به ویروس این بیماری آلوده هستند و کبد آن‌ها در معرض آسیب جدی است. بیش از ۸۰ درصد از سرطان کبد در جهان به دلیل آلودگی ویروس هپاتیت B است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این داروها به آدرس زیر مراجعه کنید.
www.aasld.org/livermeeting/Pages/default.aspx