فناوری احتراق نانوپلاسما برای موتور قایق‌ها

شرکت انرپلاس تکنولوژیز (Enerpulse Technologies) با انعقاد قراردادی، فناوری شمع احتراقی مبتنی بر نانوپلاسما را در اختیار شرکت رایدر اوت‌بورد (Raider Outboards) قرار می‌دهد. رایدر اوت‌بورد در حوزه تولید موتورهای قایق و سوخت‌های چندگانه فعالیت دارد.

شرکت انرپلاس تکنولوژیز (Enerpulse Technologies) اعلام کرد که قراردادی با شرکت رایدر اوت‌بورد (Raider Outboards) برای استفاده از فناوری شمع احتراقی مبتنی بر نانوپلاسمای این شرکت موسوم به (n-PAC®) منعقد کرده است. پیش از این رایدر اوت‌بورد برای ارائه فناوری سوخت چندگانه خود از طرف وزات دفاع آمریکا حمایت مالی دریافت کرده بود.
کریس وودرف، از مدیران شرکت رایدر اوت‌بورد، می‌گوید: «ما در حال حاضر با چند نام بزرگ در نیروی دریایی روبرو هستیم. یکی از دلایلی که این قرارداد با ما منعقد شد، توانمندی ما در ارائه سوخت JP-8 است که بسیار سبک است و با استفاده از فناوری شمع نانوپلاسمایی محترق می‌شود.»
لو کامیلی از مدیران این شرکت می‌گوید: «فناوری شمعی که ما ارائه کردیم می‌تواند منجر به تولید انرژی غیرتعادلی متراکم شود. این پلاسما با تحریک مولکول‌های مخلوط شده چند سوخت موجب احتراق می‌شود به طوری که کارایی سوخت بسیار بالا می‌رود.»
شرکت انرپلاس شمع‌های جرقه‌زن n-PAC® را به صورت ویژه و برای کاربردهای خاص برای شرکت رایدر اوت‌بورد طراحی کرده است. در این طراحی جدید، از موادی استفاده شده که بتواند در شرایط بسیار سخت نظیر آب‌های شور مقاومت کند. بنابراین برای استفاده در موتور قایق‌ها بسیار ایده‌آل است.
رایدر اوت‌بورد یک شرکت خصوص است که روی تولید موتور قایق‌ها و سوخت‌های چندگانه مورد استفاده آن‌ها فعالیت دارد. موتورهای قایقی که این شرکت تولید می‌کند زیست‌سازگار و مطابق استانداردهای EPA هستند. انرپلاس تکنولوژیز در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده و روی تولید محصولات احتراقی با کارایی بالا فعالیت دارد.