جذب سرمایه ۲٫۷ میلیون‌دلاری برای تولید انبوه گرافن

شرکت کانادایی نانواکسپلور با جذب سرمایه‌ای بالغ بر ۷/۲ میلیون دلار، موقعیت خود را در حوزه تولید انبوه گرافن برای مصرف در صنایع مختلف، تثبیت کرده است.

نانواکسپلور (Group NanoXplore) شرکتی فعال در حوزه تولید و استفاده از گرافن و مشتقات آن است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که موفق به جذب سرمایه‌ ۷۲۵/۲ میلیون دلاری شده‌است. سرمایه‌گذاران، چند شرکت خصوصی کانادایی هستند که در حوزه صنایع شیمیایی و ساختمانی فعالیت دارند.
سروش نظرپور، مدیرعامل شرکت نانواکسپلور، می‌گوید: «سرمایه‌گذاران ما با اختصاص این حمایت مالی، نه تنها به ما کمک می‌کنند تا مسیر رشد نانواکسپلور هموارتر شود، بلکه ما را در حفظ بازار نیز یاری نمودند. این حمایت مالی، موجب تقویت ما برای پاسخ‌دهی به نیاز مشتریان می‌شود. در طول یک سال گذشته، علاقه زیادی نسبت به محصولات گرافنی ایجاد شده‌است. استفاده از گرافن در حوزه‌هایی نظیر باتری‌های یون لیتیم، روانسازها، رنگ‌ها، پلیمرها و کاشی‌های هوشمند افزایش یافته است.»
راهبرد نانواکسپلور مبتنی بر فروش محصولات گرافنی استاندارد است. این شرکت فرمولاسیون‌های ویژه‌ای برای مشتریان خود دارد. نانواکسپلور دارای پتنتی است که از فناوری انحصاری این شرکت حفاظت می‌کند. این فناوری، امکان تولید انبوه و ارزان قیمت گرافن را فراهم می‌کند. مشتریان می‌توانند با خرید لیسانس این فناوری، با هزینه کم از آن بهره‌مند شوند.
نانواکسپلور یک شرکت کانادایی است که روی تولید انبوه گرافن با کیفیت متمرکز است. این شرکت محصولات خود را برای استفاده در صنایع سراسر جهان تولید می‌کند. گرافن‌های تولید شده توسط نانواکسپلور دارای کمترین نقص ساختاری بوده و قابلیت پخش شدن بالایی در سیالات دارند. فناوری مورد استفاده این شرکت به‌گونه‌ای است که می‌توان ابعاد گرافن تولید شده را به دلخواه تغییر داد.