همکاری با صنعت برای بهبود زیرساخت‌ها و توان تحقیقاتی فناوری‌ نانو

شرکت تی‌اسکن (TESCAN) در قالب همکاری مشترکی با دانشگاه تگزاس، دوره‌های آموزشی و فرصت‌های تحقیقاتی جدیدی برای بخش فناوری‌ نانو این دانشگاه فراهم کرده است. این شرکت با تأمین برخی تجهیزات نظیر میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) و پرتو یون متمرکز (FIB) قصد دارد ز

شرکت تی‌اسکن (TESCAN) اخیراً همکاری مشترکی با دانشگاه تگزاس آغاز کرده است که در قالب آن، پیشگامی ایجاد شده که تحقیقات مختلف و همچنین فرصت‌های آموزشی جدید برای بخش فناوری نانو دانشگاه تگزاس فراهم می‌شود.
این پیشگامی جدید موجب تعامل میان محققان دانشگاهی و فعالانی از صنعت خواهد شد. در بخشی از توافق نامه، تکمیل و نصب تجهیزات جدید تی‌اسکن نظیر میکروسکوپ الکترونی روبشی مجهز به FIB قرار دارد. تی‌اسکن ادواتی نظیر TESCAN VEGA 3 SEM, MIRA 3 FE-SEM, LYRA 3 Gallium FIB-SEM Workstation و FERA 3 Plasma FIB-SEM را به دانشگاه تگزاس فروخته است. این دستگاه‌ها در مرکز تصویربرداری و میکروسکوپی دانشگاه تگزاس قرار دارد.
این همکاری مشترک به کارافرینی تحقیقاتی دانشگاه تگزاس کمک شایانی کرده و نمونه بارزی از همکاری میان دانشگاه و صنعت است. کاترین بانکس از دانشگاه تگزاس می‌گوید: «ما خوشحالیم که وارد این همکاری مشترک تحقیقاتی با تی‌اسکن شده‌ایم. همکاری با شرکت‌های پیشرو در صنعت نظیر تی‌اسکن موجب افزایش توان تحقیقاتی ما در مواجه شدن با چالش‌های تحقیقاتی می‌شود.»
شرکت تی‌اسکن و آزمایشگاه نانوتولید و تصویربرداری دانشگاه تگزاس قصد دارند دوره‌های آموزشی و رویدادهای مختلفی را برگزار کنند تا امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد تجهیزات فروخته شده به دانشگاه به کاربران آموزش داده شود. با توجه به نزدیکی صنعت نفت و گاز با دانشگاه تگزاس، امکان تعمیم دادن دستاوردهای این همکاری مشترک به صنعت و بازار نفت و گاز وجود دارد. با این کار درهای تازه‌ای به سوی رفع چالش های فنی در این صنعت باز می‌شود.
این همکاری مشترک موجب تقویت جامعه فناوری نانو در دانشگاه تگزاس می‌شود و زیرساخت‌های این دانشگاه را در حوزه فناوری‌ نانو بهبود می‌دهد. شرکت تی‌اسکن یکی از تولیدکنندگان و شرکت‌های پیشرو در تولید میکروسکوپ‌های الکترونی روبش و پرتو یون متمرکز (FIB) است. این شرکت شعب مختلفی در چین، کره، آمریکای جنوبی و تمام آسیا دارد.