استفاده از سیستم‌های روشنایی مبتنی بر فناوری‌نانو در سالن‌های سینما

شرکت ایکس‌ال تکنولوژیز صاحب فناوری سیستم روشنایی مورد استفاده در بخش تبلیغات است. این سیستم که مبتنی بر فناوری‌نانو است در حال حاضر توسط سینما و تئاتر کشور آمریکا و کانادا در حال استفاده است.

ایکس‌ال‌تکنولوژیز (XLI Technologies) اقدام به ارائه گزارشی درباره مزایای استفاده از سیستم‌های روشنایی چاپی مبتنی برفناوری این شرکت موسوم به LightSheet کرد.
جیمز شرام، مدیرعامل شرکت ایکس‌ال می‌گوید: «ما خوشحالیم که این فناوری جدید برای اولین بار در سینماهای زنجیره‌ای و برخی تئاترهای آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار گرفته است. از این فناوری برای برنامه‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. این فناوری را می‌توان روی سطل‌های زباله یا لابی اجرا کرد. شرکت‌های صاحب سینما و تئاتر می‌توانند از این فناوری درآمد ماهانه یا سالیانه داشته باشند. همچنین شرکت ایکس‌ال می‌تواند این سیستم نمایشی را در اماکن مختلف نصب کند و به صورت اجاره‌ای یا پورسانتی با صاحبان فضاها کار کند که این روش نیز می‌تواند درآمد قابل توجهی برای شرکت ایکس‌ال داشته باشد. ما در حال حاضر روی قرار دادن این سیستم نمایشی کار می‌کنیم و از اجرای این فناوری در فضاهای مختلف بسیار هیجان‌زده هستیم. این سیستم نمایشی ارزش بسیاری برای سینماهای زنجیره‌ای دارد.»
ایکس‌ال تکنولوژیز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بوش (Bosch) است که روی محصولات روشنایی چاپی مبتنی بر فناوری نانو کار می‌کند. این سیستم‌ها برای بخش صنعت سرگرمی نظیر فیلم و تئاتر بسیار مناسب است. این فناوری برای شرکت‌های تولیدکننده فیلم، توزیع فیلم، بازاریاب‌ها و صنعت خودروسازی جذاب است. این شرکت به دنبال توسعه دامنه کاربرد این فناوری است.