حمایت مالی برای تولید نانوداروهای ضدسرطان خون و لنف

شرکت نروژی نوردیک نانووکتور موفق به دریافت حمایت مالی برای انجام پروژه‌ای تحقیقاتی شد. هدف از اعطاء این بودجه، توسعه نانوداروهای جدید برای مقابله با سرطان خون و سرطان لنفاوی است. در این پروژه سه ساله از انواع مختلف آنتی‌بادی‌ها استفاده خواهد شد.

نوردیک نانووکتور (Nordic Nanovector) اعلام کرد که حمایت مالی ۱۵ میلیون دلاری از سوی انجمن تحقیقاتی نروژ برای برنامه تحقیقاتی جدید خود دریافت کرده است. این حمایت مالی به منظور توسعه روش‌های جدید درمان سرطان خون است. قرار است این بودجه به نوآوری‌های جدید و ارزشمندی اختصاص یابد که هم بیماران و هم جامعه پزشکی را یاری کنند.
جاستین داخل از مدیران شرکت نانووکتور می‌گوید: «این یک سرمایه‌گذاری بسیار مهم است که به ما کمک می‌کند تا تحقیقاتی را که در مراحل اولیه است پیش ببریم. ما از این حمایت مالی برای توسعه راهبردهای رهاسازی هدفمند دارو به ویژه روش CD37 استفاده خواهیم کرد؛ این به معنای توسعه محصولات جدیدی است که در ادامه محصول Betalutin® عرضه خواهد شد. از این طیف داروها برای درمان سرطان خون و سرطان لنفاوی استفاده خواهد شد.»
این حمایت مالی در طول ۳ سال اعطا خواهد شد. مقرر شده‌است که این حمایت مالی پروژه‌ای موسوم به «Development of Two New Antibody Radionuclide Conjugates (ARCs) for Treatment of Malignant Lymphoma and Leukemia » را به نتیجه برساند.
در این پروژه آنتی‌بادی انعقادی ARCs استفاده می‌شود که در کنار آن عوامل سایتوتوکسی و نوکلیئدهای رادیواکتیو وجود دارند. آنتی‌بادی CD37 که به chHH1 شهرت دارد نسخه انسانی یک نوع آنتی‌بادی موسوم به HH1 است که می‌تواند سلول سرطانی را هدف قرار دهد.
محصول پیشین این شرکت، Betalutin، در حال حاضر فاز آزمون بالینی را طی می‌کند. نانووکتور روی استفاده از ARCs با حامل‌های مختلف کار می‌کند. با این کار، طیف وسیعی از داروها برای استفاده در شرایط مختلف ساخته می‌شود. از میان انواع مختلف داروهایی که با این راهبرد ساخته می‌شوند، آن‌ها که موفقیت بیشتری دارند برای آزمون بالینی انتخاب می‌شوند.
این برنامه تحقیقاتی از سال ۲۰۰۶ آغاز شده‌ و یکی از بزرگترین برنامه‌های تحقیقاتی صنعتی در نروژ است. در این برنامه، تحقیق و توسعه با کیفیت بسیار بالا انجام می‌شود.