همکاری برای استفاده از فناوری دندریمر در تولید آفت‌کش‌ها

دو شرکت فعال در حوزه آفت‌کش‌ها، قراردادی برای استفاده از فناوری دندریمر در تولید آفت کش منعقد کردند.

شرکت آداما (Adama) که در حوزه محافظت از محصولات کشاورزی فعالیت دارد، لیسانس فناوری شرکت استراپ‌هارما (Strapharma) را به دست آورده است. این فناوری موسوم به فناوری دندریمر پریوستار می‌تواند برای توسعه آفت‌کش‌ها در بازار آمریکا استفاده شود.
۲-۴ دی (۲ و ۴ دی‌کلروفنوکسی‌استیل اسید) یکی از سه آفت‌کش پرفروش جهان است که در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۶۸۰ میلیون دلار فروش داشته است.
این فناوری دندریمری می‌تواند فرمولاسیون مناسبی برای افزایش کارایی فرآیند محافظت از محصولات کشاورزی باشد. با استفاده از این فناوری می‌توان هزینه انتقال مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها و همچنین نیاز به حلال را در این فرآیند کاهش داد.
در حال حاضر شرکت آداما، توسعه محصولات آفت‌کش حاوی این فناوری را آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌شود که مزایا و فواید و همچنین ایمنی بیشتری نسبت به مواد رایج داشته و موجب رشد بهتر محصولات کشاورزی می‌شود.
سامی شابتای از مدیران بخش توسعه و نوآوری این شرکت می‌گوید: «به دلیل نوآوری و عملکرد بالای این فناوری و همچنین فرمولاسیون جالب توجه آن، این محصول می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا به سادگی محصولات کشاورزی بهتری تولید کنند.»
با استفاده از این لیسانس، استراپ‌هارما می‌تواند در فروش محصولات حاوی این فناوری شرکت آداما سهیم باشد. براساس قرارداد، این محصولات را شرکت آداما می‌تواند در خارج از کشور آمریکا نیز به فروش برساند.
جکی فیرلی، مدیرعامل شرکت استراپ‌هارما، می‌گوید: «ما از این همکاری دوجانبه با شرکت آداما بسیار خوشحال هستیم. استفاده از فناوری دندریمر در محصولات آفت‌کش می‌تواند موجب بهبود این محصولات شود. شرکت آداما دارای نوآوری و خلاقیت بسیاری است. این که ما می‌توانیم با همکاری با این شرکت محصولات جدیدی تولید کنیم، بسیار خوشحال کننده است.»