نانوفناوری ضدجعل کره‌جنوبی که برای مسئولان مغولستان عرضه شد

یک شرکت کره‌ای، نانوفناوری ضدجعل خود را در یک نشست بین‌المللی که در مغولستان برگزار می‌شود، ارائه کرده است. این فناوری یک برچسب است که در حضور میدان مغناطیسی اطلاعات خود را ارائه می‌کند. این شرکت قصد دارد این فناوری را به شرکت‌های مغولی ارائه کند.

شرکت نانوبریک، فناوری ضدجعل مبتنی بر نانومواد خود را در نشست اروپا-آسیا (ASEM) ارائه خواهد کرد. این شرکت کره‌ای اعلام کرده که این فناوری موسوم به M-Tag را به محصولات رسمی و دولتی پیشنهاد می‌کند و همچنین از آن می‌توان برای محصولاتی نظیر موادغذایی یا نوشیدنی‌ها استفاده کرد.
در این نشست  که در ماه جولای در شهر اولانباتر کشور مغولستان برگزار خواهد شد، بیش از ۵۳ کشور شرکت دارند. جیمز جو، مدیرعامل نانوبریک، می‌گوید: «این باعث افتخار ماست که این فناوری برای عرضه در نشست بین‌المللی انتخاب شده‌است. ما انتظار داریم که این نانوفناوری ضدجعل که در کره‌جنوبی توسعه یافته است، بتواند نظر مسئولان کشور مغولستان را جلب کند.»
کمیته سازمان‌دهی ASEM پیش از این اعلام کرده بودد که فناوری برچسب ضدجعل برای استفاده در کالاهای مختلف در این نشست عرضه خواهد شد. این محصول می‌تواند توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد تا از جعل محصولات آن‌ها جلوگیری کند. در حال حاضر، وجود کالاهای تقلبی در بازار، سلامت مصرف کنندگان را تهدید می‌کند.
باتباتر دادانکو، مدیر سازمان غیردولتی موشا (Moshea)، می‌گوید: « ما این فناوری ضدجعل کره‌جنوبی را به دلیل عملکرد بالای آن انتخاب کردیم. من معتقدم که این برچسب ضدجعل می‌تواند در رویدادهای بین‌المللی دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.»
این فناوری در این نشست نیز توسط برگزارکنندگان مورد استفاده قرار گرفته است. مسئولان شرکت نانوبریک می‌گویند که این سیستم ترکیبی از دو فناوری مختلف است که می‌تواند کالای اصل را از نمونه جعلی تشخیص دهد. این فناوری به‌گونه‌ای است که در حضور میدان مغناطیسی می‌تواند اطلاعات خود را ارائه کند.
این فناوری با همکاری بخش دولتی و خصوصی کره‌جنوبی و در مدت ۷ سال به دست آمده است. جو می‌گوید: «ما معتقدیم که پذیرش این فناوری از سوی نشست ASEM 2016 نشان دهنده این است که کره در ارائه فناوری خود به بیرون از این کشور موفق بوده است.»