برنده جایزه خلاقیت: روش تصویربرداری از نانومواد با سرعت بالا

فناوری تصویر از نانوذرات با سرعت بالا، برنده جایزه خلاقیت TechConnect شده‌است. این روش می‌تواند با سرعت بالا و در مدت زمان چند ثانیه از هزاران ترکیب تصویربرداری کند.

فول‌اسکل‌نانو (FullScaleNano) یک شرکت نوپا در حوزه تصویربرداری از نانومواد به صورت خودکار است. این شرکت اخیراً موفق به دریافت جایزه خلاقیت TechConnect در کنفرانس نوآوری تک‌کانکت شده‌است. این کنفرانس از ۲۲ تا ۲۵ می سال جاری در واشنگتون برگزار می‌شود.
فناوری NanoMet توسط چین‌ های لی از مؤسسه فناوری جرجیا ارائه شده‌است. لی از بنیان‌گذاران این شرکت است. این شرکت در انکوباتر جرجیا تک به ونچرلب (VetureLab) پیوست تا در نهایت شرکتی برای توسعه این فناوری ایجاد شود. ونچر لب به دنبال تجاری‌سازی تحقیقات انجام شده در دانشگاه جورجیا تک است.
لی می‌گوید: «ما الگوریتمی ایجاد کردیم که با استفاده از آن می‌توان هزاران تصویر را با سرعت بالا تهیه کرد. این دستاورد مرزهای تازه‌ای در حوزه علم ایجاد کرده است که ما امیدواریم منجر به ارائه نوآوری‌های جدید در این صنعت شود.»
دفتر مرکزی این شرکت در فلوریدا بوده اما نرم‌افزار مورد استفاده در این فناوری در مرکزی در آتلانتا توسعه یافته است.
تک‌کانکت به ۱۵ فناوری برتر سال جوایزی اهدا می‌کند. این فناوری‌ها براساس پتانسیل‌های مثبتی که در صنعت دارند دسته‌بندی و در نهایت رتبه‌بندی می‌شوند. طرح‌ها از کشورهای مختلف و از سوی دانشگاه‌ها یا شرکت‌ها به سوی این مرکز ارسال می‌شوند. حتی مراکز تحقیقات دولتی و آزمایشگاه‌ها نیز در این رقابت شرکت می‌کنند.
فول‌اسکل‌نانو به دلیل ارائه فناوری نانومت که نرم‌افزاری برای اندازه‌گیری و تعیین مشخصات هزاران نانومواد در مدت زمانی چند ثانیه است، موفق به دریافت این جایزه شده‌است.
جفری والن، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «ما مفتخریم که این جایزه را برای ارائه نوآوری در حوزه تصویربرداری از نانومواد دریافت کردیم. از این روش می‌توان در طیف وسیعی از صنایع، از پزشکی گرفته تا تولید استفاده کرد.»
در این روش از سیستم خودکاری استفاده شده که می‌تواند فرآیند تصویربرداری را به سرعت انجام دهد. با این روش تنها در مدت چند ثانیه هزاران اندازه‌گیری انجام می‌شود.