راه‌اندازی کارخانه تولید گرافن در استرالیا با ظرفیت ۱۰ تن در سال

یک شرکت استرالیایی اولین کارخانه تولید گرافن در استرالیا را راه‌اندازی می‌کند. این کارخانه با ظرفیت ۱۰ تن در سال گرافن تولید می‌کند.

شرکت ایمیجین اینتلیجنت متریالز (Imagine Intelligent Materials) اولین کارخانه تولید گرافن استرالیا را راه‌اندازی کرد. این خط تولید می‌تواند بالغ بر ۱۰ تن گرافن در سال تولید کند. این کارخانه توسط یک شرکت مهندسی کانادایی با نام استرالین انیجینیرینگ سلوشن (Australian Engineering Solutions) طراحی و ساخته شده‌است.
گرافن ماده‌ای دوبعدی از جنس کربن و دارای خواص منحصر به فردی است که می‌تواند انقلابی در صنایع ایجاد کند. در حال حاضر از گرافن به‌عنوان ماده جدید برای تولید مواد پیشرفته استفاده می‌شود.
شرکت ایمیجین، فناوری پوشش گرافنی جدیدی ارائه کرده است که می‌تواند به‌عنوان ماده اولیه رسانا برای تولید منسوجات استفاده شود. این محصول توسط شرکت ژئوسنتز استرالیایی در ایالت ویکتوریا از اواخر سال ۲۰۱۶ تولید خواهد شد.
بازار ژئوسنتز در پایان سال ۲۰۱۸ به رقم ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد که رشد سالانه ۱۰ درصدی را تجربه می‌کند. دلیل این رشد، وجود قوانین زیست‌محیطی در مورد مسائل مربوط به آب و مهندسی شهرسازی است.
کریس گیلبی، مدیرعامل شرکت ایمیجین، می‌گوید: «گرافن ماده‌ای ارزشمند برای تولید محصولات پیشرفته است. ما با استفاده از این ماده، فناوری جدیدی را برای تولید محصولات هوشمند نساجی و غشاءهای مختلف ارائه می‌کنیم. چالش اصلی، وارد کردن گرافن به خط تولید و تولید انبوه محصول است. این خط تولید اولیه، نیاز ما را طی دو سال برآورده می‌سازد و گرافن کافی به منظور انجام تحقیق و توسعه را فراهم می‌کند.»
رز گورجی از شرکت اوستنگ می‌گوید: «ما در راه‌اندازی اولین خط تولید گرافن تجاری در استرالیا سهیم بوده‌ایم. ما از تجربه و دانش خود برای راه‌اندازی این کارخانه استفاده کردیم.»
تولید گرافن به صورت انبوه کار دشواری است با این وجود رشد محصولات گرافنی با سرعت قابل توجهی در حال انجام است. براساس گزارش BCC Research بازار این ماده در سال ۲۰۱۸ به رقم ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید که این گرافن برای استفاده در بسته‌بندی هوشمند، RFIDs، ابرخازن، کامپوزیت، فیلم‌های شفاف رسانا، حافظه و حسگر استفاده خواهد شد.
شرکت ایمیجین از سال ۲۰۱۴ تولید پوشش‌های گرافنی مناسب برای نساجی را آغاز کرده است.