تعریف دو پروژه ملی برای تولید نانوکامپوزیت‌های حرارتی

دو پروژه ملی توسط پیشگامی زنجیره تولید مواد پیشرفته (AMSCI) برای تولید نانوکامپوزیت‌های مقاوم در برابر حرارتتعریف شده‌است. شرکت‌هایی نظیر هایدال که در تولید و توسعه محصولات گرافنی پیشرو هستند در اجرای این پروژه شرکت دارند.

خوشه نوآوری کامپوزیت‌ها (CiC) که توسط پیشگامی زنجیره تولید مواد پیشرفته (AMSCI) حمایت می‌شود، اخیراً اعلام کرد که دو پروژه جدید برای سه سال آینده تعریف کرده است. بودجه‌ای که برای این دو پروژه کنار گذاشته شده برای تولید و توسعه مواد کامپوزیتی جدید صرف خواهد شد. این کامپوزیت‌ها ارزش افزوده بیشتری نسبت به مواد رایج دارند و می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند. این بودجه برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این حوزه هزینه خواهد شد.
یکی از این پروژه‌ها، ThermoCARB نام دارد که در آن به تولید مواد کامپوزیتی ترموپلاستیک برای استفاده در بخش خودروسازی پرداخته خواهد شد. شرکت Formaplex تولید کننده این فناوری خواهد بود. این شرکت فرآیند تولید این نوع کامپوزیت را ارائه خواهد کرد.
دومین پروژه، Geneos است که در آن شرکت‌های مختلفی نظیر هایدال و BAE شرکت دارند. این پروژه به دنبال استفاده از گرافن در بهبود خواص گرمایی کامپوزیت‌های مورد استفاده در بخش هوافضا است. در این پروژه محققان به دنبال ساخت نمونه اولیه از مواد تقویت شده با گرافن هستند.
ماتیو تورتون، از مدیران شرکت هایدال می‌گوید: «کارایی گرمایی کامپوزیت‌ها از جمله دغدغه‌های شرکت‌ها و تولیدکنندگان است. در این پروژه به مدل‌سازی و توسعه کامپوزیت‌‌هایی که دارای کارایی گرمایی بهبود یافته‌ای هستند خواهیم پرداخت. گرافن گزینه‌ای مناسب برای بهبود عملکرد کامپوزیت‌هاست.»