حمایت مالی ۵ ساله برای توسعه روش‌های تشخیص و درمان سرطان

دولت آمریکا حمایت مالی ۸/۲ میلیون دلاری از یک مرکز تحقیقات نانوپزشکی انجام داده تا روش‌‌های درمانی جدیدی برای مقابله با سرطان بدست آید. پیش از این طی ۵ سال گذشته، بیش از ۱۶ میلیون دلار از این مرکز حمایت شده که در نهایت روش‌های تشخیصی نوینی توسط محققان این

جولیا جوبیموا مدیر مرکز تحقیقات نانوپزشکی در دپارتمان جراحی عصبی سدارس سینای (Cedars Sinai) موفق به جلب حمایت ۸/۲ میلیون دلاری فدرال آمریکا به انجام تحقیقات در بخش نانوایمنولوژی سرطانی شده‌است. این پروژه برای درمان سرطان‌‌های مغز، پستان و ریه قابل استفاده است.
این حمایت مالی ۵ ساله بوده و توسط موسسه ملی سرطان در موسسه ملی سلامت آمریکا اعطا شده‌است. پیش از این چهار حمایت مالی از این گروه تحقیقاتی انجام شده‌است که در مجموع مبلغ ۵/۱۶ میلیون دلار در طول ۵ سال روی این مرکز تحقیقاتی هزینه شده‌است.
جوبیموا می‌گوید: « هدف ما بهبود سیستم ایمنی بدن است به طوری که بتوان مانع از تشکیل تومورها شد. این حمایت مالی به ما اجازه می‌دهد تا نسل جدیدی از داروها را تولید کنیم، داروهایی که بتواند خواص ضدسرطان داشته و با کارایی بالا سلول‌های تومور را از بین ببرد. این روش درمانی می‌تواند با روش‌های دیگر ترکیب شود.»
این مرکز تحقیقاتی به صورت ویژه روی درمان سرطان‌های ریه، مغز و پستان کار می‌کند که در حال حاضر روش‌های درمانی زیادی برای آنها وجود ندارد.
جوبیموا می‌افزاید: « هدف ما مهندسی نانوداروهایی است که می‌تواند میزان اثرات سمی داروهای ضدسرطان را کاهش دهد. با این کار می‌توان دارو را مستقیم وارد سلول سرطانی کرد در حالی که سلول‌های سالم بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند.
نانوداروها نقش موثری در درمان تومور مغز دارند همچنین از آنها می‌توان برای درمان سرطانی شدن سلول‌های ریه و پستان استفاده کرد. این گروه تحقیقاتی پیش از این ترکیبات افزایش دهنده کنتراست تصاویر MRI را تولید کرده بودند. این روش می‌تواند جایگزین روش تهاجمی نمونه‌برداری (Biopsy) شود. روش نمونه برداری برای بیمارانی که از مشکل سرطان مغز رنج می‌برند قابل استفاده نبوده و با خطرات زیادی روبرو است. در نتیجه این گروه تحقیقاتی روش تشخیصی بهتری ارائه کردند.
جوبیموا می‌گوید: « برای بیماران، ما امیدوار هستیم که این پروژه بتواند راه‌های درمانی تازه‌ای را به ارمغان آورد به طوری که اثرات جانبی روش‌های درمانی به حداقل برسد.»