پایان دریافت طرح چهارمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو

در چهارمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو طی دو مرحله فراخوان از ۱۵ آبان سال ۹۴ تا ۱۵ مرداد ۹۵ طرح‌هایی از سراسر کشور دریافت شد. طرح‌های دریافتی که از حوزه‌های مختلفی هستند بر اساس چهار معیار فنی، نانویی، اقتصادی و نوآوری مورد بررسی قرار گرفته‌ا

فراخوان دریافت طرح در چهارمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو به پایان رسید. در این دوره در قالب دو فراخوان از ۱۵ آبان سال ۹۴ تا ۱۵ مرداد ۹۵ طرح‌هایی از سراسر کشور دریافت شد.

طرح‌های دریافتی که از حوزه‌های مختلفی هستند بر اساس چهار معیار فنی، نانویی، اقتصادی و نوآوری مورد بررسی قرار گرفته‌اند که تعدادی از آنها پس از طی مراحل مختلف، در این برنامه پذیرفته شده‌اند. طرح‌های پذیرفته شده در صورت دستیابی به آمادگی لازم جهت ارائه، امکان حضور در نهمین جشنواره فناوری نانو – که در مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود- را می‌یابند.

برنامه طرح‌های نوآورانه با رویکرد حمایت از فناواران و پژوهشگران کشور در عرصه فناوری نانو در راستای تجاری‌سازی دستاوردهای ایشان اقدام به دریافت طرح‌های علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌نماید. طرح‌های دریافتی بایستی حداقل به یک نمونه اولیه رسیده باشند. نحوه ثبت‌نام از طریق وبسایت رسمی برنامه می‌باشد که می‌توان با مراجعه به قسمت ثبت طرح و پاسخ به سوالات مطرح شده طرح مورد نظر را جهت ارزیابی ارسال نمود. طرح‌ها پس از دریافت از طریق سامانه برنامه، در دبیرخانه برنامه بررسی ساختارسی شده و چنانچه اطلاعات مورد نظر کافی باشد جهت ارزیابی به داوران مربوطه ارسال می‌شود.

طرح‌های دریافتی از چهار جنبه اقتصادی، فنی، نانویی و نوآوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. چنانچه نتایج اولیه ارزیابی طرح مثبت باشد، از فناور مربوطه جهت ارائه حضوری طرح خود دعوت بعمل می‌آید. در جلسه ارائه حضوری که در ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود متقاضی در مدت زمان ۱۵ دقیقه طرح خویش را ارائه می‌دهد و پس از آن به سوالات مطرح شده از جانب داوران حاضر در جلسه پاسخ می‌دهد.

چنانچه طرحی پس از مراحل مختلف ارزیابی شرایط ورود به برنامه را کسب نمایند، می‌تواند از بسته‌های حمایتی این برنامه در بخش‌های آموزش، خدمات، تسهیلات و مشاوره بهره‌مند شود. بسته‌های حمایتی درنظر گرفته شده با توجه به مسیر توسعه هر طرح در طول بازه زمانی حضور در این برنامه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. یکی از رویدادهای مهم پس از پذیرش در این برنامه جشنواره سالانه فناوری نانو می‌باشد. طرح‌هایی که آمادگی حضور در جشنواره را کسب نمایند این فرصت را دارند در طول مدت چهار روزه نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

 تاکنون چهار دوره از این برنامه از سال ۹۲ تا به امروز برگزار شده است. در دوره اول از برنامه ۱۲ طرح، دوره دوم ۲۲ طرح و دوره سوم که در سال ۹۴ برگزار شد ۲۴ طرح از حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و بهداشت، نفت، کشاورزی، الکترونیک و صنایع غذایی پذیرفته شدند.

لازم به ذکر است که فراخوان دریافت طرح برای دوره پنجم از برنامه طرح‌های نوآورانه از ۱۵ مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و متقاضیان شرکت در این برنامه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو نسبت به ثبت‌ طرح خود اقدام نمایند.