جذب ۱۰۰ دانشمند از اروپا به آمریکا برای توسعه فناوری‌نانو

مرکز Imec در بلژیک قرار است ۱۰۰ دانشمند از اروپا را برای راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی در حوزه فناوری‌نانو در ایالت فلوریدا، به این منطقه جذب کند. قرار است قطعات میکروالکترونیک، حسگری و نانومحصولات الکترونیکی در این مرکز طراحی شوند.

ایالت اوسئولا قصد دارد تا به یکی از مناطق توسعه فناوری‌های بالا تبدیل شود. در این راستا مرکز تحقیقات Imec بلژیک قرار است در یک برنامه همکاری مشترک با این ایالت، بیش از ۱۰۰ دانشمندن را از سراسر جهان به سوی مرکز تحقیقات تولیدات پیشرفته فلوریدا جلب کند. با این کار طی ۵ سال بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش فناوری‌های بالا در این مرکز ایجاد می‌شود.
این فرصت‌های شغلی از جمله جایگاه‌های خاص شغلی بوده که درآمد بالایی نیز دارند. این مرکز در فاصله ۱۵ مایلی دیسنی ورلد قرار دارد که یک منطقه بسیار شناخته شده تفریحی است. دانشمندان اروپایی که قرار است در این مرکز مشغول به کار شوند در حوزه فناوری‌نانو و بخش حسگری فعالیت داشته و روی طراحی و تولید محصولاتی در این حوزه متمرکز خواهند شد.
Imec در بخش طراحی و ساخت حسگرها تخصص ویژه‌ای دارد به طوری که تاکنون حسگرهایی برای شناسایی سرطان و آلاینده‌های آبی ساخته است.
برت جیسلینسک از مدیران Imec که قرار است در این مرکز جدید فلوریدا فعالیت داشته باشد می‌‌گوید «این مرکز قرار بود در جای دیگری برقرار شود که به دلیل زیرساخت‌های فلوریدای مرکزی، این منطقه برای این کار در نظر گرفته شد. ما سال‌هاست که منتظر این رویداد بودیم.»
Imec یک مرکز تحقیقاتی در بلژیک است که تنها یک ساعت با آنتورپ در لوون فاصله دارد. بیش از ۳۰۰۰ نفر از سراسر جهان در این مرکز کار می‌کنند. در مدت ۳۲ سال فعالیت، بیش از ۳۰ شرکت از این مرکز انشعاب یافته‌اند که در حال حاضر روی کسب و کارهای مختلف نظیر تحقیقات در حوزه مغز، ادوات پوشیدنی، تصویربرداری مادون قرمز و فناوری‌نانو فعالیت دارند.
ایالت فلوریدا بعد از راه‌اندازی این مرکز می‌تواند روی تولید قطعات میکروالکترونیک و توسعه حسگرهای جدید فعالیت کند. البته همکاران دیگری نظیر موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، Imec را در این پروژه همراهی می‌کند.
مسئولان این پروژه معتقداند که این مرکز می‌تواند روی کسب و کار این منطقه و بهبود زندگی مردم تاثیر مثبت داشته باشد.