ارائه فناوری نانوپوشش ویژه ایمپلنت‌های استخوانی به بازار

شرکت تایتان اسپاین (Titan Spine) محصول جدید خود را که یک نانوپوشش مناسب برای ایمپلنت‌های استخوانی است، به بازار عرضه کرده است.

شرکت تایتان اسپاین (Titan Spine) در بخش تولید ادوات پزشکی فعالیت دارد که ساخت ایمپلنت‌های قابل کاشت در ستون فقرات از جمله سرفصل‌های کاری این شرکت است. تایتان اخیراً فناوری جدیدی موسوم به ICD-10 که حاوی نانوپوشش است را به لیست محصولات خود افزوده است؛ فناوری سطحی nanoLOCK، اولین ابزار قابل کاشت مبتنی بر فناوری‌ نانو است که موفق به دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا شده‌است.
یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما خوشحالیم که موفق به طراحی چنین نانوپوششی شدیم. من از تیم تحقیقاتی که به‌صورت خستگی ناپذیر روی این فناوی کار کردند تشکر می‌کنم. این فناوری قرار است از ابتدای اکتبر ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار گیرد. پذیرش این فناوری از روی اطلاعات ارائه شده این شرکت انجام شده‌است و در نهایت مشخص شد که سطوح nanoLOCK تفاوت منحصر به فردی با فناوری‌های رایج دارد. البته امکان ترکیب دیگر فناوری‌ها با nanoLOCK وجود دارد، مشروط بر این که قبلاً انطباق‌پذیری این سیستم‌ها بررسی شود.»
شرکت تایتان سال‌های زیادی برای توسعه این فناوری تلاش کرده، به طوری که تحقیقات پایه، ارزیابی‌های ایمنی و بررسی‌های کلینیکی لازم روی این فناوری انجام شده‌است. همه این مطالعات اکنون به پایان رسیده و این فناوری آماده استفاده است. در مرحله آخر نیز شرکت تایتان اقدام به اخذ مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا کرده است تا ایمنی این محصول نیز تأیید شود.
پیتر اولریج از مدیران شرکت تایتان می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این نانوپوشش برای استفاده در بخش پزشکی به نتیجه رسید.»
البته شرکت تایتان برای مصرف کنندگان یک بسته کامل موسوم به Endoskelton دارد که این فناوری نانوپوشش نیز در این بسته قرار دارد. در این فناوری ترکیبی از زبری‌های مختلف در مقیاس‌های میکرو، نانو و ماکرو (MMN) وجود دارد. این ترکیب انحصاری موجب می‌شود تا فرآیند ترمیم استخوان و جوش خوردن بهتر انجام شود.
این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک، نسل جدیدی از فناوری nanoLOCK را نیز به بازار عرضه کند که خواص بهتری دارد.