دعوت از بخش خصوصی برای تدوین استاندارد صنعتی

یک شرکت فعال در بخش گرافیت و گرافن، از سوی انجمن ملی تحقیقات کانادا برای تدوین استاندارد در حوزه تولید و مشخصه‌یابی گرافن دعوت شده‌است. چنین استانداردی می‌تواند به توسعه صنعت گرافیت و گرافن کانادا کمک کند.

شرکت سینت جین کربن (Saint Jean Carbon) که در حوزه مواد کربنی فعالیت دارد، در بخش گرافیت و گرافن نیز به کار مشغول شده است. این شرکت اخیراً از سوی انجمن ملی تحقیقات کانادا (NRC) به‌عنوان یک شرکت متخصص در حوزه گرافن برای تدوین استاندارد دعوت شده‌است. این استاندارد قرار است روی موضوع تولید گرافن با متورق سازی گرافیت طبیعی تدوین شود.
انجمن ملی تحقیقات کانادا معتقد است که فرصت‌های زیادی در همکاری با شرکت‌های تولیدکننده گرافن وجود دارد که با ایجاد همکاری مشترک می‌توان روش‌ها را بهینه‌سازی کرد و روش‌های تعیین مشخصات مناسب برای این کار را نیز به دست آورد. این انجمن به دنبال ایجاد استانداردی برای تولید و مشخصه‌یابی گرافن است تا با استفاده از آن، شرکت‌ها بتوانند مواد گرافنی تولید شده را با هم مقایسه کنند. این کار موجب تقویت صنعت گرافیت کانادا خواهد شد.
پاول اوگیلیو، مدیرعامل شرکت سینت جین، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که به‌عنوان یکی از شرکت‌های منتخب انجمن ملی کانادا هستیم و این فرصت را خواهیم داشت که با این پیشگامی همکاری کنیم. من فکر می‌کنم تدوین استانداردی که توسط تولیدکنندگان گرافن استفاده شود، می‌تواند به توسعه این ماده کمک شایانی کند. چنین استانداردی می‌تواند به کاربران در شناسایی محصولات با کیفیت‌تر کمک کند.»
این پروژه در چند فاز قرار است انجام شود که فاز اول آن تقریباً یک سال به طول خواهد انجامید.
سنت‌جین یک شرکت فعال در حوزه علوم کربنی است که علاقه‌ زیادی به کاوش معادن گرافیت دارد. در حال حاضر این شرکت روی معدنی در ایالت کبک کانادا کار می‌کند.