حضور مراکز علمی و پژوهشی در ۱۷ غرفه در IranNano2016

در نهمین جشنواره فناوری‌نانو در مجموع در ۱۷ غرفه٬ مراکز علمی و پژوهشی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به ارائه دستاوردها و فعالیت‌های خود در حوزه فناوری‌نانو می‌پردازند.

در بخش دانشگاه‌ها و مراکز علمی واقع در طبقه دوم سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی٬ دانشگاه‌های الزهرا(س)، علم‌ و صنعت،‌ صنعتی شریف،‌ یزد، گیلان، مجموعه  دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پژوهشکده نانوفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشکده نانوتکنولوژی دانشگاه اصفهان حضور دارند.
 
همچنین در بخش پژوهشگاه‌ها،‌ پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد نیز پارک علم و فناوری‌ پردیس، پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگاه پلیمر، مرکز پژوهشی علوم و فناوری‌نانو دانشگاه تهران، پژوهشگاه نفت، مرکز رشد رنگ،‌ مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی  و مرکز رشد دانشگاه مشهد حضور یافته‌اند.
 
از جمله دستاوردهای حوزه فناوری نانو این مراکز می‌توان به سلول‌های خورشیدی رنگدانه‌ای، نانورنگدانه‌ها و نانوپوشش‌های سرامیکی، بردهای الکترونیکی چاپی با فناوری نانو، سیستم‌های نوین دارورسانی، نمونه آزمایشگاهی نانوکاتالیست‌ها و نانوحسگرها، انواع نانوذرات سنتز شده از جمله نانولولههای کربنی و گرافن اشاره کرد.

نهمین جشنواره فناوری نانو تا ۱۴ تا ۱۷ مهرماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپا است.