بررسی تأثیر آب استخر بر کرم‌های ضدآفتاب حاوی نانومواد

در ۱۵ آگوست ۲۰۱۶، وبلاگ سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، نتایچ تحقیقات خود را در زمینه‌ی تغییرات کرم‌های ضدآفتاب حاوی نانومواد، در هنگام مواجهه با مواد شیمیایی موجود در آب استخر‌ها، منتشر کرد.
بر این اساس استفاده از پوشش بر روی این نانومواد

طبق اظهارات EPA، بسیاری از کرم‌های ضد‌آفتاب، حاوی نانو‌مواد مهندسی شده تیتانیوم دی‌اکسید هستند که به منظور حفاظت بهتر پوست در برابر گونه‌های اکسیژن فعال، اغلب با مواد دیگر از قبیل هیدروکسید آلومنیوم پوشش داده می‌شوند.
محققان EPA مطالعه‌ای انجام داده‌اند تا متوجه شوند که آیا شنا در استخر می‌تواند بر تخریب پوشش هیدرو‌کسید آلومینیوم تاثیر بگذارد؟ و اینکه آیا میزان تخریب به اندازه‌ای هست که امکان تولید گونه‌های اکسیژن فعال مضر را افزایش دهد؟ نتایج این تحقیق نشان داد که پس از سه روز، آب استخر باعث تخریب پوشش هیدرواکسید آلومینیوم می‌گردد که می‌تواند خواص محافظتی پوشش‌ها را کاهش و احتمال سمیت را افرایش دهد.
همچنین EPA اضافه کرد، حتی با وجود تخریب پوشش، سمیت تیتانیوم دی‌اکسید پوشش داده شده، به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از مواد بدون پوشش بود و این کرم‌های ضدآفتاب می‌توانند محافظ خوبی در برابر پرتو ماوراء‌بنفش باشند. طبق مطالعات EPA، زمانی که نانومواد وارد محیط زیست می‌شوند، دچار تغییرات فیزیکی و یا شیمیایی می‌شوند که در هنگام اندازه‌گیری تأثیرات این مواد بر سلامت عمومی و محیط زیست، این نکته را باید مد نظر قرار داد.