کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه ALD به دلیل عدم تحقق درآمدها

با توجه به عدم تحقق پیش‌بینی‌های درآمدی شرکت ویکو، این شرکت قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری خود را در بخش فناوری لایه‌نشانی اتمی کاهش دهد.

شرکت ویکو (Veeco) که در حوزه ساخت تجهیزات فعالیت دارد، اخیراً اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری‌ خود را روی فناوری لایه‌نشانی اتمی (ALD) کاهش می‌دهد. البته این موضوع پیش از این نیز اعلام شده بود و مقرر شده تا پایان سال ۲۰۱۶، این کاهش سرمایه‌گذاری انجام شود. با این کار، شرکت ویکو سالانه ۲۰ میلیون دلار صرفه‌جویی مالی خواهد داشت.
جان پیلر، مدیرعامل شرکت ویکو، می‌گوید: «درحالی که ما توسعه فناوری ALD را ادامه می‌دهیم و به دنبال استفاده بیشتر از آن در صنعت نیمه‌هادی هستیم، زمان پیش‌بینی شده ما برای تحقق درآمدها، به تعویق افتاده است. بنابراین، ما مجبور به اتخاذ تصمیمی سخت شدیم که در نهایت موجب کاهش سرمایه‌گذاری ما در برنامه ALD خواهد شد. ما قصد داریم تا مالکیت فکری و توانمندی فناوری خود را حفظ کرده و به ارزیابی بهتر بازار آینده این فناوری بپردازیم.
در سه ماهه سوم سال جاری، شرکت ما قصد دارد تا میزان سرمایه خود را تغییر و ارزش سهام را بهبود دهد.»
ویکو می‌گوید: «تقاضای بازار LED برای استفاده از فناوری آن‌ها رو به بهبود است. در نتیجه درآمد ویکو در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ بیش از دوره مشابه قبلی خواهد شد و احتمالاً بین ۷۰ تا ۸۵ میلیون دلار باشد.»
این شرکت که قصد دارد به زودی نتایج بیلان مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۶ را منتشر کند، میزبان کنفرانسی است که قرار است روی جزئیات این موضوع بحث شود. این کنفرانس اول نوامبر ۲۰۱۶ برگزار می‌شود.