نمایشگر حاوی نقاط کوانتومی برای بازی‌های کامپیوتری

شرکت سامسونگ نمایشگر ویژه‌ای برای بازی‌های کامپیوتری تولید کرده است. در این نمایشگر از فناوری نقاط کوانتومی استفاده شده‌است.

بسیاری از افرادی که علاقه‌مند بازی‌های کامپیوتری هستند، به دنبال نمایشگرهای با کارایی بالا بوده که حرکت زنده، رنگ زنده، قدرت تفکیک بالا و کیفیت مناسبی داشته باشد.
شرکت سامسونگ اخیراً تلویزیون مبتنی بر نقاط کوانتومی به بازار عرضه کرده که انحناء‌دار بوده و با مدل CFG70 به‌صورت ویژه برای بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌است. در این نانومحصول شرکت سامسونگ جعبه ابزار‌های ویژه‌ای برای بازی در نظر گرفته شده‌است که از آن جمله می‌توان به جعبه کنتراست بالا، نرخ رفرش با فرکانس ۱۴۴ هرتز و امکان ساپورت AMD FreeSync اشاره کرد. اطلاعات زیادی درباره مدر C27FG70 این شرکت وجود دارد، اما اطلاعات موجود در صفحه مربوط به مدل ۲۴ اینچ بسیار هیجان‌انگیز است. این نمایشگر مبتنی بر نقاط کوانتومی از یک پنل ۸ بیتی VA بهره‌مند است که انحناء ۱۸۰۰۰R دارد. کنتراست این نمایشگر ۳۰۰۰:۱ است.
سامسونگ از یک پس‌زمینه حاوی نقاط کوانتومی برخوردار است که امکان تولید ۱۲۵ درصد طیف رنگی sRGB را داراست. همانند بسیاری از نمایشگرهای اخیر سامسونگ، این مدل جدید امکان ساپورت AMD FreeSync برای نرخ ۱۴۴ هرتز را دارا است. سامسونگ تأکید دارد که این نمایشگر مقاومت کمی داشته و از زمان پاسخ بسیار بالایی برخوردار است.
البته فناوری نقاط کوانتومی تنها توسط شرکت سامسونگ برای ساخت نمایشگر استفاده نشده و شرکت‌های دیگری نیز از این فناوری استفاده می‌کنند. دلیل این تغییر فناوری، وجود مشکلاتی در LCDهاست که یکی از آن‌ها تار شدن تصویر است. در جامعه دانشگاهی برای میزان تار شدن تصویر یک استاندارد غیررسمی وجود دارد که شرکت سامسونگ در این مدل از نمایشگرهای خود تلاش داشته تا میزان تار بودن را به کمتر از این میزان برساند.
همانند بسیاری از فناور‌ی‌ها، هر محصول جدید در کنار مزیت‌های خود، معایب و محدودیت‌هایی نیز دارد. این نمایشگرها دارای قدرت تفکیک ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ هستند که تقریباً قدرت تفکیک کمی محسوب می‌شود. هر چند مزیت‌های بسیار این نمایشگر برای افرادی که به دنبال بازی کامپیوتری هستند، موجب شده تا از آن به گزینه مناسب بازی استفاده کنند.