ارائه پلتفورم فناوری نانوساختارهای کربنی برای صنعت نیمه‌هادی

یک شرکت سوئدی برای بازاریابی فناوری تولید نانوساختارهای کربنی، این فناوری را در نشست Innovation Village ارائه کرد. این فناوری برای صنایع نیمه‌هادی بسیار جذاب و کاربردی است.

شرکت سوئدی اسمولتک (Smolteck) که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارد، در نشست Innovation Village اروپا که با عنوان SEMICON Europa 2016 برگزار شد، فناوری نانوساختارهای کربنی خود موسوم به Tiger را ارائه کرد. این نشست در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ اکتبر برگزار شد.
اسمولتک در حوزه توسعه فناوری ساخت نانومواد فعالیت دارد و به دنبال حل مشکلات مهندسی مواد با استفاده از این فناوری است. اسمولتک اخیراً فناوری تایگر را که یک پلتفورم فناوری نانوساختار است، برای تولید بهینه نانومواد به دست آورده است. از این فناوری می‌توان نیمه‌هادی‌های پیشرفته تولید کرد.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط اسمولتک، فناوری تایگر برای رفع محدودیت موجود در ساخت ترانزیستورها ارائه شده تا با کمک این فناوری ترانزیستورهای کوچکتر ساخته شده و از آن برای تولید نسل جدید نیمه‌هادی‌ها استفاده کرد.
در این فناوری، نانوساختارهای کربنی روی پلتفورم صنعتی CMOS رشد داده می‌شود که این کار در دمای رایج صنعت نیمه‌هادی انجام می‌شود. این فناوری به‌گونه‌ای ارائه شده که امکان رشد نانوساختارهای کربنی را روی زیرلایه‌های مختلف فراهم می‌کند و کنترل زیادی روی رفتار رشد نانوساختارها وجود دارد. با انجام پژوهش و نوآوری، محققان این شرکت موفق شدند تا دمای کار نانوذرات را به زیر ۳۹۰ درجه سانتیگراد برسانند.
براساس این فناوری رشد نانوساختارها، اسمولتک نشان داد که از این روش می‌توان در حوزه مختلف نظیر اتصالات بسیار کوچک موجود در تراشه‌ها، فیلتر کردن یا جداکردن تماس‌ها در ادوات RF، اتصال فیلم‌ها برای مقاصد مکانیکی، الکتریکی یا گرمایی و همچنین برای ساخت ابرخازن‌های کوچک حالت جامد استفاده کرد.
اسمولتک تلاش خواهد داشت تا این فناوری را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد. از این رو در این نشست به معرفی این فناوری پرداخت تا از حضور سرمایه‌گذاران و افراد فعال در زنجیره تولید در صنعت نیمه‌هادی استفاده کند. در این نشست شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران بخش تجهیزات و مواد و افراد فعال در حوزه فناوری‌ نانو شرکت دارند.