برنامه ویژه دانشگاه مک‌گیل برای ترویج فناوری‌ نانو

به‌منظور ترویج فناوری‌ نانو در دانشگاه مک‌گیل و همچنین آموزش این حوزه به دانشجویان، مسؤولان دانشگاه مک‌گیل اقدام به راه‌اندازی برنامه‌ی ویژه‌ای کرده‌اند تا در بخش سنتز، شناسایی و تعیین مشخصات نانومواد، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای دانشجویان برگزار شود.

دانشگاه مک‌گیل کانادا سال جاری اقدام به برگزاری برنامه ویژه‌ای برای توسعه فناوری‌ نانو کرده است. در این برنامه، اهداف آموزشی متعددی برای دانشجویان دوره کارشناسی تعریف شده‌است، به طوری که روش‌های شناسایی و تعیین مشخصات برای این دانشجویان تشریح و آموزش داده می‌شود. همچنین سنتز نانومواد و روش‌های پردازش نانومواد از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره در دانشگاه مک‌گیل است.
برای پیاده‌سازی این برنامه، دوره‌های آموزشی با عنوان علم و فناوری‌ نانو، شیمی ابرمولکولی، طراحی و تولید میکروادوات راه‌اندازی شده‌است که برای دانشجویان ارائه می‌شود.
تفنکجی به همراه پیتر گوتر از اساتید دپارتمان فیزیک این دانشگاه این برنامه را طراحی و مدیریت کرده‌اند. در اول این برنامه، دوره‌های آموزشی برای دانشجویان فیزیک و مهندسی این دانشگاه ارائه می‌شود.
تفنکجی می‌گوید: «این که چگونه می‌توان فناوری‌ نانو را توسعه داد، موضوعی است که خیلی به آن پرداخته نشده‌است. تاکنون کمتر به بهره‌گیری از مزایای فناوری‌ نانو پرداخته شده‌است. یکی از سؤالات مهم در این حوزه آن است که چگونه می‌توان از اثرات بالقوه این فناوری در بخش سلامت و محیط زیست استفاده کرد.»
تفنکجی معتقد است که برای کانادا بسیار مهم است، دانشمندان و مهندسانی داشته باشد که در حوزه‌های نوپدید نظیر فناوری‌ نانو آموزش دیده باشند. آموزش به دانشجویان می‌تواند این دیدگاه را در محققان ایجاد کند. این دوره‌های آموزشی به دانشجویان کمک می‌کند تا از ابتدا تحقیقات علمی خود با این فناوری آشنا شده و در ادامه تحصیلات خود بتوانند با گام‌هایی استواتر در این مسیر حرکت کنند.»