رونمایی از فیلامنت گرافنی در حاشیه کنفرانس گرافن ۲۰۱۶ مالزی

شرکت گرافن تری‌دی‌لب در حاشیه کنفرانس گرافن مالزی، از محصول جدید خود رونمایی می‌کند. این محصول نوعی فیلامنت گرافنی قابل استفاده برای چاپ سه بعدی است.

شرکت گرافن تری‌دی‌لب (Graphene 3D Lab) اعلام کرد که محصول جدید این شرکت توسط النا پولیاکوفا به زودی رونمایی خواهد شد. این محصول در کنفرانس گرافن مالزی ۲۰۱۶ توسط ایشان معرفی می‌شود. در این کنفرانس، رهبران گرافن جهان از بخش دانشگاهی و صنعتی گردهم آمده و درباره این حوزه سخنرانی می‌کنند. این کنفرانس پلتفورم عالی برای تعاملات صنعتی است و محققان می‌توانند دیدگاه‌های خود را در حوزه گرافن مطرح کنند.
پولیاکوفا در سخنرانی خود درباره آزمایش‌ها و اندازه‌گیری‌های انجام شده روی محصول جدید این شرکت موسوم به G6-ImpactTM توسط آزمایشگاه بی‌طرف صحبت خواهد کرد. این اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که با افزودن نانوپرکننده‌ها، سفتی این محصول تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته و استحکام آن نیز نسبت به ماتریکس‌های پلیمری ۱۰۰ درصد افزایش یابد.
فیلامنت‌های FDM مبتنی بر الیاف کربن/گرافن دارای قابلیت استفاده در صنعت چاپ هستند و می‌توانند در برابر لرزش و شوک مقاومت داشته باشند. از این جوهرها می‌توان در صنعت هوافضا، روباتیک، ساختمان و خودروسازی استفاده کرد.
پولیاکوفا می‌گوید: «این یکی از محصولات بسیار پرکاربرد است که امسال رونمایی می‌شود. این محصول چهارمین فیلامنتی است که در سال جاری به بازار عرضه کرده‌ایم. من مفتخرم که به‌عنوان سخنران به کنفرانس گرافن مالزی دعوت شده‌ام. این کنفرانس فرصت مناسبی برای ما بود تا آخرین دستاوردهای خود را ارائه کنیم.»
دانیل استولیاروف از مدیران این شرکت می‌گوید: «این فناوری ما برای استفاده در تولید نانوکامپوزیت‌ها بسیار مناسب است. این محصول در حال حاضر برای تولید نمونه اولیه فیلامنت چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مأموریت شرکت ما این است که مواد مختلفی به‌عنوان افزودنی برای تولید دیگر محصولات تولید کند.»
فیلامنت G6-ImpactTM به زودی برای چاپگرهای FDM/FFF سه بعدی عرضه می‌شود. این محصول در بسته‌های ۳۵۰ گرمی از طریق اینترنت قابل تهیه است.