هایدال، به دنبال توسعه کسب و کار خود در آمریکا و آسیا

شرکت انگلیسی هایدال به دنبال توسعه بازار خود در آمریکا و آسیا است. بعد از خرید یک شرکت تایلندی، هایدال اقدام به خرید یک شرکت آمریکایی کرده تا دامنه فعالیت‌های خود را در این قاره توسعه دهد.

آمریکا را می‌توان بزرگترین مرکز تولید گرافن دانست. این جمله را ری گیبس از مدیران گروه صنعتی گرافن هایدال می‌گوید. شرکت هایدال اخیرا اقدام به خرید شرکت اکمک (ACMC) کرده است شرکتی که در فاصله ۵۰۰ یاردی کارخانه بی‌ام‌دبلیو آمریکا قرار دارد و کمی آنسوتر، کارخانه بوئینگ است.
این شرکت با قیمت ۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ خریداری شد و هایدال با خرید آن، گامی در مسیر توسعه کسب و کار خود برداشته است. هایدال با خرید این شرکت وارد حوزه جدیدی از نانومواد شده و شانس خود را در بخش ویسکرزهای کاربید سیلیکون آزموده است.
ویسکرزهای کاربید سیلیکون تعامل خوبی با کربن داشته و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند. این ترکیبات گزینه مناسبی برای ترمزهای کربنی بوده و همچنین می‌توان از آنها برای ساخت وسایل آشپزخانه مقاوم در برابر خراش استفاده کرد. این دو حوزه یعنی ترمزهای کربنی و ادوات آشپزخانه، بخش‌هایی هستند که از نظر گیبس پتانسیل بالایی برای رشد دارند.
همچنین آکمک به شرکت هایدال کمک می‌کند تا در بازار آمریکا و آسیا حضور داشته باشد. این دو منطقه روی هم رفته پتانسیل ۴۰ درصد از بازار گرافن و دیگر افزودنی‌های پیشرفته جهان را داشته و هایدال می‌تواند از این پتانسیل استفاده کند.
در آسیا، هایدال اقدام به خرید شرکت اینوفن (Innophene) در تایلند کرده است، شرکتی که در بخش تولید جوهرهای رسانا فعالیت دارد. جوهرهای اینوفن می‌تواند روی سطح وسیعی از مواد چاپ شود که با این ویژگی، هایدال می‌تواند به بازار الکترونیک چاپی آلی مبتنی بر کربن دسترسی داشته باشد.
در بریتانیا، شرکت هایدال به‌عنوان هسته اصلی کسب و کار گرافن بوده که به دنبال توسعه دامنه فعالیت‌های خود از طریق همکاری مشترک با شرکت‌های بزرگ آمریکایی است. گیبس معتقد است که این همکاری مشترک می‌تواند هم موقعیت هایدال را بهبود دهد و دستاوردهای تازه‌ای در بخش مواد کامپوزیتی پیشرفته ایجاد کند.
هایدال برای شرکت هانتسمن محلولی حاوی گرافن تولید می‌کند که از آن می‌توان برای مدیریت گرما و پخت رزین استفاده کرد.