بهره‌گیری از فضای دانشگاه برای توسعه نانومحصولات آنتی‌باکتریال

یک شرکت نوپا که در حوزه تولید نانومحصولات آنتی‌باکتریال فعال است، فضایی در دانشگاه کارولینای شمالی در اختیار گرفته تا از زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه برای توسعه محصولات خود استفاده کند.

بیوآرمور (BioArmor) شرکتی است که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارد. این شرکت که به دنبال استفاده از این فناوری برای از بین بردن باکتری‌هاست، اخیراً در آزمایشگاه Core Lab در دانشگاه کارولینای شمالی مستقر شده است.
سال توسکانو و مایک برالکوسکی دو سال قبل این شرکت را تأسیس کردند و اکنون به مرحله تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده رسیده‌اند؛ این محصولات در کارخانه‌ راکول تولید می‌شوند. توسکانو، یکی از مدیران شرکت بیوآرمور، سفرهای متعددی برای بازاریابی محصولات خود انجام داده است. یکی از دلایل استقرار این شرکت در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شارلوت دوگلاس، همین استفاده از مزیت پرواز به نقاط مختلف به‌منظور بازاریابی است.
برالکوسکی دانشمندی است که وظیفه مشاوره را در شرکت بیوآرمور به عهده دارد. او معتقد است که عوامل دیگری نیز وجود دارد که موجب شده تا این شرکت وارد دانشگاه شود. برالکوسکی می‌افزاید: «تخصص، شرکای خبره در حوزه فناوری‌های بالا، تجهیزات مورد نیاز و فضای کافی از جمله مزیت‌های بودن در دانشگاه است.»
توسکانو می‌گوید: «ما از این که می‌توانیم فضای مناسب در محیطی مملو از دانشمندان مختلف با امکانات و تجهیزات تزار اول در اختیار داشته باشیم، بسیار مشعوف هستیم. این امکانات به ما اجازه می‌دهد تا خط تولید خود را توسعه دهیم.»
مشتریان شرکت بیوآرمور شامل سازمان‌های دولتی، نظامی، مدارس شخصی، داروسازها و شرکت‌های تولید کننده وسایل حمام و اتاق خواب هستند.
این شرکت فضایی کمتر از ۵۰۰ فوت مربع در دانشگاه کارولینای شمالی به خود اختصاص داده است. مارک اسپیتزر از مدیران اجرایی دانشگاه کارولینای شمالی معتقد است که این دانشگاه فضایی مناسب برای توسعه شرکت بیوآرمور است.
اسپیتزر می‌گوید: «شرکت‌های متعددی مانند Dole Foods، General Mills و Sensory Spectrum با دانشگاه کارولینای شمالی همکاری دارند، اما ما با شرکت‌های نوپا و متوسط نیز همکاری داشته و در بخش سلامت، کود، کشاورزی و ادوات ورزشی با این شرکت‌ها همکاری می‌کنیم.