سامسونگ شرکت آمریکایی تولیدکننده نقاط کوانتومی را خرید

شرکت سامسونگ یکی از شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه نقاط کوانتومی را خریداری کرده است. این خرید که ارزش آن ۷۰ میلیون دلار گزارش شده، می‌تواند موقعیت سامسونگ را در حوزه نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی تقویت کند.

شرکت سامسونگ بعد از شکست سنگینی که در فاجعه گلکسی نوت ۷ از رقبا خورد، اقدام به خرید یک شرکت آمریکایی کرده است. سامسونگ شرکتی با حوزه تخصصی نقاط کوانتومی مورد استفاده در نمایشگرها را خریداری کرده است.
این شرکت که کالر آیکیو (Color IQ) نام دارد، در حال حاضر لیسانس فناوری خود را به شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلویزیون نظیر فیلیپس، الجی، سونی و تی‌سی‌ال فروخته است.
نقاط کوانتومی، نیمه‌هادی‌های بلوری هستند که می‌توان رفتار آن‌ها را در سطح کوانتومی کنترل کرد. برای مثال، خواص این نیمه‌هادی‌ها در اثر افزودن یک الکترون، تغییر می‌کند. در کسب و کار نمایشگرها، از نقاط کوانتومی برای بهبود رنگ LCDها استفاده می‌شود.
در دراز مدت، نقاط کوانتومی جایگزین دیگر منابع نوری در نمایشگرها خواهند شد و پتانسیل رقابت با دیگر فناوری‌ها نظیر OLED را دارند.
در نمایشگاه CES 2015، نمایشگرهای مبتنی بر نقاط کوانتومی عرضه شدند، اما هنوز این فناوری در مراحل اولیه رشد خود در بازار است.
یکی از مؤسسه‌های کره‌ای، ارزش خرید شرکت کالرآیکیو را ۷۰ میلیون دلار آمریکا برآورد کرده است که می‌تواند برای واحد تحقیق و توسعه شرکت سامسونگ ارزش افزوده چند برابری داشته باشد.
خرید این شرکت برای سامسومگ خبر بسیار مسرت بخشی در شرایط کنونی است و می‌تواند تا حدی روی فاجعه گلکسی نوت ۷ سایه اندازد.
چوی سون سیل از پارک گیون های کره‌جنوبی روی تأثیر این خرید مطالعه می‌کند. مؤسسه یانهاپ در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرده که دفتر مرکزی این شرکت در سئول به شدت پررفت و آمد شده‌است. این خرید می‌تواند موقعیت شرکت سامسونگ را تقویت کند.