آمریکا و چین صاحب بیشترین سهم از تولید نانولوله‌کربنی در جهان

بررسی‌های انجام شده روی ۶۴۳۲ محصول فناوری‌نانو که در بانک NPD ثبت شده نشان می دهد، آمریکا و چین بزرگترین تولیدکنندگان نانولوله‌کربنی هستند. این در حالی است که ژاپن بیشترین محصولات حاوی نانولوله‌های کربنی را به خود اختصاص داده است.

براساس داده‌های مندرج در بانک اطلاعاتی محصولت فناوری‌نانو (NPD)، آمریکا و چین بزرگترین تولیدکنندگان نانولوله‌کربنی در جهان هستند. تا پایان ژانویه ۲۰۱۷، ۴۳۰ محصول توسط شرکت‌های تولید کننده نانولوله‌کربنی در این بانک به ثبت رسیده است.
داده‌های مندرج در این بانک نشان می‌دهد که آمریکا با ۳۴ درصد، چین با ۳۲ درصد و ترکیه با ۱۲ درصد به ترتیب در رتبه‌ها اول تا سوم در میان کشورهای صاحب بیشترین سهم شرکت‌های تولیدکننده نانولوله‌کربنی قرار دارند. هند، آلمان، بلژیک، استرالیا و تایوان در رتبه‌های بعدی در این رده‌بندی قرار دارند.
شرکت‌های مندرج در این بانک، انواع نانولوله‌های‌کربنی تک دیواره، دو دیواره و چند دیواره و همچنین مخلوطی از آنها را تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. این محصولات به صورت عامل‌دار شده و یا بدون گروه‌های عاملی در طول‌هایی بین ۵/۰ تا ۵۰ میکرون و قطرهایی بین ۱ تا ۲۰۰ نانومتر هستند.
شرکت Cheap Tubes Inc با کسب ۱۴ درصد از سهم بازار تولید، در رتبه اول شرکت‌های تولید‌کننده نانولوله‌کربنی قرار دارد. Grafen Chemical Industries با تقریبا ۱۲ درصد رتبه دوم را دارد.
در کنار تولید کننده پودر نانولوله‌کربنی، شرکت‌های بسیاری نیز در حوزه تولید محصولات نهایی فعالیت می‌کنند که در آنها از نانولوله‌های‌کربنی به‌عنوان بخشی از محصول به‌منظور ایجاد و یا بهبود یک خاصیت خاص مورد استفاده قرار گرفته است. از بین ۶۴۳۲ محصول نهایی ثبت شده در بانک محصولات فناوری نانو، در ۱۳۱ محصول مختلف استفاده از نانولوله‌‌های کربنی گزارش شده‌ است. عمده مصرف کنندگان نانولوله‌های کربنی (۴۴ درصد) در محصولات تجاری، شرکت‌های ژاپنی هستند. انگلستان، چین، ایالات متحده و لهستان از دیگر کشورهای برتر از نقطه نظر تعداد محصول ثبت شده می‌باشند که به ترتیب ۲۵، ۱۱، ۱۱ و ۴ درصد از محصولات این بانک را شامل می‌شوند.
filereader.php?p1=main_f7177163c833dff4b
ازجمله حوزه‌هایی که در آنها از نانولوله‌های کربنی استفاده شده می‌توان به لوازم ورزشی، ساخت و ساز، محیط زیست، نساجی، نفت و گاز و صنعت الکترونیک اشاره کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به بانک اطلاعات محصولات NPD مراجعه کنید.
http://product.statnano.com/