تردید اینتل برای عرضه تراشه‌های مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری

شرکت اینتل برای عرضه نسل جدید تراشه‌های خود که از فناوری ۱۰ نانومتری برخوردار هستند، با تردید مواجه شده است. دلیل این امر وجود برخی مشکلات در فرآیند تولید این تراشه‌هاست.

شرکت اینتل چندی پیش اعلام کرده بود که فناوری تولید ۱۰ نانومتری خود را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به تولید انبوه خواهد رساند. اخیراً تحلیل‌گران بلوفاین ریسرچ پارتنرز (BlueFin Research Partners) اعلام کردند که احتمالاً اینتل تولید انبوه این فناوری را چند ماه به تعویق بیاندازد. دلیل این امر وجود مشکلاتی در نرخ تولید است.
مورتی رنداچینتالا از مدیران شرکت اینتل اخیراً گفته است که تا زمانی که این شرکت به اطمینان کامل برای راه‌اندازی خط تولید این فناوری نرسد، این نانومحصول موسوم به کانونلیک به بازار عرضه نخواهد شد.
اینتل پیش از این خبر از ارائه تراشه کانونلیک داده بود؛ تراشه‌ای که برای نوت‌بوک‌های کم‌مصرف و ادوات هیبریدی نظیر تبلت/نوت‌بوک مناسب است. این شرکت پایان سال جاری را به عنوان زمان عرضه این محصول اعلام کرده بود.
رنداچینتالا اما اینک چیز دیگری می‌گوید. او گفته است که اگر تراشه کانونلیک تا پایان سال جاری عرضه شود، خیلی خوب خواهد شد. اما هنوز ما برای این کار تصمیم قطعی نگرفته‌ایم.
ادبیات به کار رفته از سوی اینتل نشان از نوعی تردید در ارائه این فناوری دارد. به همین دلیل تحلیل‌گران می‌گویند که پایین بودن نرخ تولید و همچنین عدم اتمام فرآیند توسعه بخشی از این تراشه از جمله دلایل وجود تردید در ارائه این فناوری است.
بلوفاین معتقد است که اینتل هنوز نتوانسته دستورالعمل تولید نهایی فناوری تراشه ۱۰ نانومتری را کامل کند و این شرکت هنوز در حال انجام تغییرات جدی در فرآیند تولید است.
به نظر می‌رسد که توسعه فناوری ۱۰ نانومتری برای شرکت اینتل با دشواری‌هایی همراه شده باشد که این چالش‌ها منجر به عدم اطمینان این شرکت در ارائه این تراشه شده است.
برای پر کردن خلاء بازار، اینتل تصمیم گرفته تا موج چهارم فناوری ۱۴ نانومتری را به منظور تأمین نیاز بازار از اواخر سال ۲۰۱۸ تا اوایل ۲۰۱۹ وارد بازار کند. اینتل تلاش دارد تا با انجام بهبودها و بروزرسانی‌هایی، فناوری ۱۰ نانومتری را برای عرضه آماده کند.
این وضعیت یک خبر بد برای مشتریان اینتل بود که منتظر عرضه نسل جدیدی از تراشه‌ها بودند.