امضای قراردادی برای استفاده از نانوپوشش در تلفن همراه

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانوپوشش با امضای قراردادی با سه تولیدکننده تلفن همراه در چین، قصد دارد از این نانوپوشش برای ایجاد خواص ضدآب و ضدخوردگی در تلفن‌های همراه استفاده کند. این نانوپوشش به صورت مستقیم روی مدارها قرار می‌گیرد.

سمبلانت (Semblant) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه محافظت از ادوات الکترونیکی با استفاده از نانوپوشش است که محصولاتی برای محافظت ادوات الکترونیکی از آسیب سیالات تولید می‌کند. این شرکت اخیراً اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای با سه تولیدکننده تلفن همراه در چین به امضاء رسانده است تا فناوری خود موسوم به MobileShield را در تلفن‌های همراه این شرکت مورد استفاده قرار دهد. این فناوری به صورت پتنتی به ثبت رسیده است.
این نانوپوشش روی مدارهای داخلی تلفن‌های همراه به صورت یک لایه بسیار نازک محافظ روی سطح قرار می‌گیرد که این کار در طول فرآیند تولید انجام می‌شود. این در حالی است که معمولاً لایه‌های محافظ بعد از تولید و در حین مونتاژ روی تلفن همراه قرار می‌گیرند.
در این فناوری از راهبردی استفاده می‌شود که به تولیدکننده اطمینان می‌دهد تا لایه نازکی یکنواخت روی مدارها قرار گرفته و تلفن همراه را از گزند رطوبت مصون دارد. این نانوپوشش مدارها را از آسیب‌های احتمالی سیال‌ها و گرد و غبار محافظت می‌کند.
این فناوری تحت برنامه محافظتی IP مورد ارزیابی و بازرسی قرار گرفته و در نهایت درجه IPX8 که رتبه بسیار بالایی محسوب می‌شود را دریافت کرده است. سایمون مک‌الرا، مدیرعامل شرکت سمبلانت، می‌گوید: «ما به پیشرفت خود ادامه می‌دهیم تا این فناوری به تولید انبوه رسیده و در اختیار مشتریان در حوزه‌های مختلف قرار گیرد. ما از امضای این قراردادهای اخیر بسیار خوشحالیم. ضدآب شدن ویژگی است که بسیاری از مشتریان به دنبال آن هستند. ما با این فناوری رسیدن به این هدف را تسهیل کردیم. با این فناوری نیاز به برخی فرآیندها نظیر ماسک کردن که دشواری‌هایی با خود به همراه دارد، رفع می‌شود. برای استفاده از این فناوری دستگاهی ساختهایم که کار با آن بسیار ساده است و می‌توان با استفاده از آن تقریباً ۳ میلیون تلفن همراه را در سال پوشش‌دهی کرد.»
این نانوپوشش یک لایه بسیار نازک است که علاوه بر ایجاد خواص ضدآب، می‌تواند سطح را نسبت به خوردگی مصون دارد.