دو اولویت کره‌جنوبی در توسعه فناوری‌ نانو: صنعت و تربیت نیروی انسانی

دولت کره جنوبی برنامه توسعه فناوری‌ نانو خود را برای سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر کرده است. در این برنامه تربیت نیروی ماهر و توسعه صنعت نانو از جمله اولویت‌های اصلی است.

کره جنوبی از برنامه سرمایه‌گذاری ۵۱۴٫۱ بیلیون وون ( ۴۴۷٫۴ میلیون دلاری) خود برای توسعه فناوری نانو در سال ۲۰۱۷ خبر داد. در ارائه این برنامه ۷ وزارتخانه مختلف این کشور از جمله وزارت علوم، ICT و برنامه ریزی آینده شرکت داشته‌اند. همچنین سه سازمان دولتی به همراه ۱۱ مؤسسه تحقیقاتی در طرح‌ریزی برنامه‌های این بودجه به منظور ارائه به کمیسیون ملی علم و فناوری نقش داشته‌اند.
در حدود ۸۴ درصد از این بودجه، ۴۳۰ وون، برای حمایت از تحقیق و توسعه فناوری‌ نانو اختصاص خواهد یافت. براساس اطلاعات منتشر شده، ۴۹٫۳ بیلیون وون برای تربیت نیروی ماهر در صنعت‌ نانو در نظر گرفته شده است. ۳۵٫۵ بیلیون وون برای ایجاد زیرساخت در حوزه فناوری‌ نانو صرف خواهد شد. کره جنوبی روی ۷ بخش مختلف از حوزه فناوری‌ نانو شامل ادوات نانوالکترونیک سه بعدی، کاربرد نانوحسگرها در اینترنت اشیاء، استفاده از نانوحسگرها در صنعت مواد غذایی و نانوالیاف تمرکز خواهد داشت.
این بودجه نسبت به سال‌های گذشته میلادی، اندکی کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۵، سرمایه‌گذاری دولتی در فناوری‌ نانو کره جنوبی ۵۴۵٫۷ بیلیون وون بود، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۵۱۸ بیلیون وون رسیده است.
هدف دولت کره جنوبی، افزایش بودجه صنعت نانو به رقم ۸۸۰ بیلیون وون تا سال ۲۰۲۵ است. این کشور قصد دارد ۱۲۰۰۰ نیروی متخصص و ۱۰۰۰ نهاد کسب و کار مرتبط با این صنعت داشته باشد.