همکاری مشترک دو شرکت برای وارد کردن نانوپوشش به خودروسازی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی خودرو، همکاری مشترکی با شرکت نانومک آغاز کرده تا با استفاده از فناوری‌ نانو اقدام به ارائه محصولاتی مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون کنند. این کار با استفاده از نانوپوشش انجام می‌شود.

تراک لیت (Truck-Lite) اعلام کرد که همکاری انحصاری با شرکت نانومک (NanoMech) آغاز کرده است. نانومک یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو است. این دو شرکت قصد دارند تا محصولات مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون تولید کنند.
تراک لیت و نانومک در قالب یک برنامه همکاری مشترک درازمدت قصد دارند تا نسل جدیدی از محصولات ارائه دهند که در مقابل سوء عملکرد الکتریکی، خوردگی و اکسیداسیون در محیط‌های صنعتی مقاوم باشد.
برند وان ریپر از مدیران شرکت تراک لیت می‌گوید: «تراک لیت دریافته است که باید به دنبال محصولات جدید با عمر طولانی باشد. محصولاتی که در قالب این همکاری مشترک ارائه می‌شود، ما را یک گام دیگر به سوی رسیدن به این هدف هدایت می‌کند.»
در این همکاری مشترک، پلتفورم nGlide که در آن از فرمولاسیون نانومهندسی شده استفاده شده، برای ایجاد مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت به کار می‌رود. این پوشش یک محافظ دی‌الکتریک و ضد آب است که اصطکاک را به حداقل می‌رساند.
آجای مالش از بنیان‌گذاران شرکت نانومک می‌گوید: «مواد نانومهندسی شده می‌توانند رفتار انحصاری ایجاد کنند. این مواد به صاف‌ترین سطوح نیز می‌چسبند و محافظت الکتریکی درازمدت بهوجود می‌آورند؛ این کار با استفاده از نانوپوشش انجام می‌شود. هیچ محصول دیگری نمی‌تواند سطوح تماس الکتریکی را در مقیاس نانومتری نظیر این فناوری محافظت کند. این محصول می‌تواند در شرایط بسیار سخت دوام آورده و در محصولات مختلفی نظیر باتری‌ها و LED استفاده شود.»