خرید لیسانس برای توسعه فناوری پردازش صوت

مؤسسه میکرو و نانو شنژن در چین اقدام به خرید لیسانس فناوری صوتی و کلامی DSP کرده تا از آن در فناوری پردازش صوتی هوشمند استفاده کند. این ترکیب فناوری برای ساخت ادوات مربوط به اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیوا (SEVA) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه پردازش سیگنال است. این شرکت اعلام کرد مؤسسه میکرو و نانو شنژن (MNI) لیسانس فناوری صوتی/کلامی DSP این شرکت را خریداری کرده است. از این فناوری می‌توان برای سامانه‌هایی نظیر روبات و ادوات هوشمند خانگی استفاده کرد.
فنگ ژیازینگ از مدیران MNI می‌گوید: «انقلاب اینترنت اشیاء موجب تداوم استفاده از پردازش صوت و کلام شده است. فناوری آرایه میکروفون کلید ارائه تجربه جدید برای کاربران است. استفاده از فناوری DSP صوتی و کلامی سیوا در فناوری پردازش صوتی هوشمند ما موجب می‌شود تا بتوان محصولاتی با کارایی بالا و مصرف انرژی پایین تولید کرد.»
فناوری پردازش صوت پیشرفته MNI با برخورداری از ۸ میکروفون، شفافیت صوتی بالایی ایجاد کرده و در هر محیطی به طور هوشمند قابل استفاده است. کاهش نویز، از بین بردن اکو، دریافت صدا از نواحی دور و تشخیص صدا از جمله مزایای این فناوری است. پیچیدگی الگوریتم صوتی نیازمند توان بالای پردازش DSP است که این فناوری جدید سیوا می‌تواند همراه با کاهش مصرف انرژی این نیاز را تأمین کند.
موسی شیره از مدیران بازاریابی سیوا می‌گوید: «با استفاده از فناوری DSP ما، MNI می‌تواند از قابلیت‌های پردازش صوت استفاده کرده تا از آن برای هوشمندی پردازش صدا در اینترنت اشیاء استفاده کند. ما بسیار خوشحالیم که MNI را به لیست مشتریان خود در چین افزودیم؛ مؤسسه‌ای که محصولات پیشرو سیوا را برای رفع نیاز در حال رشد دنیای هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهد.»
مؤسسه میکرو و نانو شنژن از جمله مؤسسه‌های تحقیقاتی است که با حمایت پیشروان صنعتی، دانشگاه‌ها و بخش دولتی راه‌اندازی شده است.