۲۵ فروردین؛ هشتمین المپیاد علوم و فناوری نانو

هشتمین المپیاد علوم و فناوری نانو جمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مرحله اول هشتمین المپیاد علوم و فناوری نانو که بصورت آزمون چهارگزینه‌ای طراحی شده است راس ساعت ۱۰ صبح جمعه ۲۵ فروردین‌ماه، در ۱۳۷ حوزه آزمون برگزار می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه، برگزیدگان مرحله اول برای حضور در اردوی علمی-رقابتی در یکی از مراکز معتبر علمی و آزمایشگاهی ایران که اواخر مردادماه سال جاری اجرا می‌شود خود را آماده خواهند کرد.

در این آزمون ۲۳۵۱۹ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۵۸۶۲ نفر دختر و ۷۶۵۷ نفر پسر هستند؛ آزمون مرحله اول متشکل از ۶۰ سوال تستی با سرفصل‌های نانومواد، نانوزیست فناوری، کاربردهای فناوری نانو، نانوشیمی، نانوفیزیک، مشخصه‌یابی و تجاری‌سازی است.

در پایان دوره عملی و معرفی نفرات برتر، علاوه‌بر اهدای مدال و لوح تقدیر جوایز نقدی و اعتبار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به هر یک از برگزیدگان اختصاص می‌یابد.

استان‌های کردستان، کرمانشاه، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی به ترتیب بیش‌ترین ثبت‌نامی را در هشتمین المپیاد علوم و فناوری نانو داشتند.

طی برگزاری هفت دوره گذشته المپیاد نانو استان تهران در مجموع با ۴۰ برگزیده، استان خراسان رضوی ۳۸ برگزیده، استان‌های اصفهان و فارس هر کدام ۱۸ برگزیده جزو استان‌های تراز الف در ترویج دانش‌آموزی فناوری نانو به شمار می‌روند.