تجاری‌سازی فناوری تعیین هویت مبتنی بر DNA

در نمایشگاه ISC، فناوری تعیین هویت مبتنی بر DNA ارائه شد. این فناوری می‌تواند امنیت ورود و خروج به اماکن مختلف را افزایش دهد.

آیلاک (EyeLock) یکی از شرکت‌های پیشرو در تعیین هویت مبتنی بر DNA است. این شرکت در نمایشگاه لاس‌وگاس فناوری Nano EXT را به نمایش گذاشت. نمایشگاه ISC از ۵ تا ۷ آوریل ۲۰۱۷ در مرکز سندس اکسپو شهر لاس‌وگاس برگزار شده است. این بزرگترین نمایشگاه تجارت سامانه‌های امنیتی در آمریکا است.
Nano EXT فناوری است که برای تأمین امنیت در منزل، بانک‌ها، دیتاسنترها، کارخانه‌ها، ساختمان‌های اداری و تجهیزات صنعتی طراحی شده و با تأیید هویت این کار را انجام می‌دهد. از ویژگی‌های این فناوری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دارای درجه IP-67 برای کار در محیط‌های سخت بیرون
  • دارای گواهینامه IK-10 برای سازه‌هایی که در برابر تهاجم مقاوم هستند
  • دارای فاصله امنیتی ۱۹ تا۲۴ اینچ
  • طراحی سازگار با ADA
  • دارای قابلیت تنظیم ارتفاع فوری خودکار

Nano EXT قابلیت ترکیب شدن با فناوری‌های دیگر رایج در بازار را دارد. آنتونی آنتولینو از مدیران بخش توسعه کسب و کار و بازاریابی آیلاک می‌گوید: «شرکت ما دارای یک واحد خارجی است که امکان گفتگوی مستقیم با مشتریان را فراهم می‌کند؛ کسانی که قصد دارند یک فناوری منفرد برای مدیریت دسترسی به داخل یا خارج ساختمان را پیاده‌سازی کنند و سطح دسترسی‌ها را برای افراد مختلف دسته‌بندی کنند.»
آیلاک در کنار Nano EXT، محصولات دیگری نیز دارد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌شود:
HBOX: یک سامانه تعیین هویت است که طراحی انعطاف‌پذیری دارد و از می‌توان آن در محیط‌های مختلف استفاده کرد.
Nano NTX: سامانه تعیین هویت با ابعاد بسیار کوچک است که می‌توان آن را جایگزین سیستم‌های مبتنی بر کلید کرد. از آن برای کنترل درهای ورودی و اتاق سرورها استفاده می‌شود.
فناوری مورد استفاده شرکت آیلاک مبتنی بر DNA است و با استفاده از آنالیز DNA اقدام به تعیین هویت می‌کند. سامانه‌های این شرکت دقت بیومتریک بسیار بالایی داشته و به سرعت نتیجه کار را ارائه می‌دهند. این شرکت مالک شرکت وکس است؛ شرکتی که روی تعیین هویت ادوات مجهز به اینترنت اشیاء کار می‌کند تا دقت بالایی را برای این فناوری ارائه دهد. این شرکت بیش از ۱۰۰ پتنت در این حوزه به ثبت رسانده است.