نجات کارخانه تولید نانولوله‌های کربنی که تعطیل شده بود

یک کارخانه تولید نانولوله‌های کربنی در اوکلاهوما که در اختیار شرکت سوث‌وست نانوتکنولوژیز (SouthWest Nanotechnologies) بود در سال ۲۰۱۵ به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد. یک تیم جدید اقدام به خرید این کارخانه و راه‌اندازی مجدد آن کرده است. این کارخانه اخیراً فعالیت خود را آغاز کرده و تولید نانولوله کربنی تک جداره با کیفیت بالا در این کارخانه انجام می‌شود.

یک کارخانه تولید نانولوله‌کربنی تک جداره در شهر نرمان در اوکلاهوما راه‌اندازی شد. نانولوله‌های کربنی پتانسیل بالایی در ساخت صفحات لمسی، پیل‌های خورشیدی و تحقیقات سرطان دارند. چندی قبل کارخانه‌ای برای این موضوع تأسیس شده بود که به علت مشکلات مالی سرمایه گذاران آن در سال ۲۰۱۵ دچار تعطیلی شد.
یک تیم جدید تصمیم گرفت تا این کارخانه را احیاء کند و بخشی از نیروهای قبلی را دوباره به کار گیرد. از این رو، شرکت چاسم

ادونسد متریالز که در شهر کانتون ایالت ماساچوست واقع است، در ژانویه سال ۲۰۱۶ اقدام به خرید شرکت سوث‌وست نانوتکنولوژی کرد و کارخانه و خط تولید آن را مجدداً راه‌اندازی کرد.
دیوید آرتور از بنیان‌گذاران شرکت چاسم ادونسد متریالز که مدیرعامل پیشین شرکت سوث‌وست است، می‌گوید: «ما روی این فرآیند به شدت کار کردیم و در نهایت موفق به انجام آن شدیم.»
آنچه که بعد از خرید این شرکت به چاسم اندونسد متریالز رسید، مالکیت فکری فناوری است که در قالب پتنتی در USPTO به ثبت رسیده بود. این روش در دانشگاه اوکلاهوما توسعه یافته و به تولید نانولوله کربنی اختصاص دارد.
بعد از خرید این شرکت، خط تولید نانولوله‌های کربنی مجدداً راه‌اندازی شده است و به اعتقاد مدیرعامل این شرکت، مشتریان بیشتری در حال حاضر اقدام به خرید از این کارخانه کرده‌اند. آرتور می‌گوید که این شرکت مجدداً به برنامه‌ریزی مالی کرده و نیروهای بیشتری به کار گرفته است. آرتور می‌افزاید: « ما انتظار نداریم که افرادی که به کار گرفته‌ایم تجربه زیادی در تولید نانولوله‌کربنی داشته باشند، ما به آنها آموزش خواهیم داد.»
در حال حاضر سه نفر در خط تولید نانولوله کربنی کار می‌کنند و این شرکت ۱۲ نفر دیگر را نیز استخدام کرده است. این شرکت موفق شده تا نانولوله کربنی با کیفیت بالا را در مقیاس‌های انبوه و با قیمت پایین تولید کند.