ساخت و عرضه دستگاه دیسپرس کردن نانوذرات

یک شرکت انگلیسی که در حوزه ساخت مواد و تجهیزات فعالیت دارد، دستگاهی برای دیسپرس کردن نانوذرات ارائه کرده است. این دستگاه می‌تواند نانومواد مختلف را در حجم‌های متفاوت در یک محیط بسته دیسپرس کند.

شرکت انگلیسی اینترترونیکس (Intertronics) محصولی با نام Thinky PR1 به بازار عرضه کرده است. این دستگاه در واقع یک ماشین دیسپرس کردن نانوذرات است. این دستگاه، رومیزی میتواند نانوموادی نظیر نانولوله‌کربنی یا نانومواد دوبعدی را در یک محیط بسته وارد کند.
این محصول می‌تواند محلولی یکنواخت و یکسان را با تکرارپذیری بالا در مدت زمانی بسیار کوتاه به داخل محل مورد نظر وارد کند. در این دستگاه از یک بخش چرخش و چند واحد فراصوت استفاده شده‌است که در کنار هم موجب تزریق یک محلول دیسپرس شده یکنواخت به محیط می‌شوند.
این دستگاه از یک واحد کنترل دما بهره‌مند است که درون یک حمام فراصوت قرار گرفته و می‌تواند افزایش دمای ایجاد شده از طریق فعالیت‌های فراصوت را کنترل کند. این واحد کنترل دما موجب می‌شود تا خواص فیزیکی ماده دست‌نخورده باقی بماند.
این دستگاه می‌تواند با ظرفیت‌های مختلف از ۵ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر محلول را تولید کند. این محصول برای استفاده در بخش‌هایی نظیر رهاسازی دارو، تصویربرداری، زیست‌حسگر و مهندسی بافت مناسب است.
تولیدکنندگان چسب و مواد مورد استفاده در صنعت الکترونیک و اپتیک نظیر تولیدکنندگان فیبر نوری می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
شرکت اینترترونیکس از سال ۱۹۷۹فعالیت خود را آغاز کرد و عمده تمرکز این شرکت روی تولید مواد مرتبط با چسب بوده است. اینترترونیکس روی ساخت تجهیزات مورد استفاده در ساخت چسب نیز فعالیت دارد.