جایزه دانشمند جوان برتر حوزه فناوری‌ نانو در هند اعطا شد

شرکت آکسفورد اینسترومنتز جایزه موسوم به «دانشمند جوان برتر حوزه فناوری‌ نانو در هند» را برای سال ۲۰۱۷ به پردهان از انجمن علمی کشت کلکته اعطا کرد. او روی تقویت نانوبلورهای نیمه‌هادی برای ایجاد خواص جدید در آنها کار می‌کند.

شرکت آکسفورد اینسترومنتز (Oxford Instruments) اعلام کرد که ناریان پاردهان از انجمن علمی کشت کلکته موفق به دریافت جایزه دانشمند جوان حوزه فناوری‌ نانو در سال ۲۰۱۷ شده‌است. این جایزه در ۲۷ آوریل سال جاری میلادی بI وسیله بارات ارتنا به پاردهان اعطا شد. این جایزه به دلیل فعالیت‌های این دانشمند در حوزه فناوری‌ نانو در هند توسط فروم فناوری‌نانو اعطا شده‌است.
فروم فناوری‌ نانو در سال ۲۰۱۴ شکل گرفت تا به معرفی دانشمندان جوان حوزه فناوری‌ نانو و حمایت از آنها در هند بپردازد. سال گذشته این فروم ۳۴ نامزد را برای دریافت  جازه بررسی کرد که از میان آنها پاردهان به دلیل پروژه خود با عنوان Doping in Semiconductor Nanocrystals for generating new material properties موفق به دریافت این جایزه شد.
در برنامه‌ای که در این باره برگزار شده بود، پردهان به همراه ریچارد هلی از دانشگاه لانکستر و زیاد ملهم از شرکت آکسفورد سخنرانی‌هایی داشتند.
در حین اعطای این جایزه، رتنا به‌عنوان مدیر کمیته داوری گفت: «بسیار هیجان‌انگیز است که برای دومین بار، فروم فناوری‌ نانو اقدام به معرفی دانشمند برتر جوان حوزه فناوری‌ نانو در هند کرده است. این کمیته زمان بسیار دشواری را برای انتخاب فرد برنده پشت سر گذاشته و خوشحال است که در پشتیبانی از فناوری‌ نانو و اهدای جایزه به محققان با انگیزه در هند نقشی ایفا می‌کند.» برگزارکنندگان این رویداد معتقداند که این جایزه می‌تواند به توسعه حوزه‌هایی نظیر نانوبیو و زیست‌پزشکی کمک کند.
راجش جین از مدیران شرکت آکسفورد می‌گوید: «شرکت اکسفورد به پردهان برای دریافت این جایزه تبریک می‌گوید. ما معتقدیم که این جایزه می‌تواند برای شناسایی و تشویق دانشمندان جوان که در حوزه فناوری‌ نانو کار می‌کنند، مناسب باشد. ما از کمیته اجرایی این فروم تشکر می‌کنیم.»
شرکت آکسفورد اینسترومنتز مبلغ ۲۰۰ هزار روپیه به‌عنوان جایزه به پردهان اعطا کرده است. او برای سخنرانی در چند دانشگاه دعوت شده‌است.