تولید صنعتی نانوالیافی که موجب بهبود خواص منسوجات می‌شود

شرکت چینی شانگهای کیورن نیو متریال (Shanghai Kyorene New Material Technology) موفق به تولید نانوالیافی شده که موجب بهبود کیفیت خواص پوشاک می‌شود. این شرکت برای تولید این نانوالیاف، گرافن را با پلیمر ترکیب کرده است.

یک شرکت چینی موفق به تولید نانوالیافی شده که می‌توان از آن برای تولید البسه و پوشاک ورزشی استفاده کرد. این الیاف از جنس گرافن بوده و حتی برای تولید لباس زیر نیز مناسب هستند.
این فناوری به‌گونه‌ای است که در آن گرافن با مواد پلیمری در دمای اتاق ترکیب می‌شود. با این کار نانوالیافی به وجود می‌آید که نسبت به الیاف مورد استفاده در نساجی از ویژگی‌های بهتری برخوردار است. این نانوالیاف دارای خواص آنتی‌باکتریال، ضدتابش فرابنفش، ضداستاتیک و نگه‌ دارنده گرماست.
یک متخصص در جلسه‌ای که توسط وزارت علم و فناوری چین تدارک دیده شده بود، تایید کرد که نانوالیاف تولید شده توسط شرکت شانگهای کیورن نیو متریال از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و در تراز اول جهانی است. این محصول هم در چین و هم در خارج از چین به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است.
بای یونگزائو از دانشگاه لانژیو که در تحقیقات گرافن پیشرو است، می‌گوید: «در این فناوری جدید، گرافن به‌صورت کامل با الیاف ترکیب شده و روی محصولات بخش نساجی مورد آزمایش قرار گرفته است. محصولات به‌دست آمده از خواص ویژه‌ای برخوردار هستند.»
کیو جینگ از مدیران انجمن ملی نساجی چین می‌گوید که موفقیت الیاف گرافنی می‌تواند به تولید منسوجات جدید کمک شایانی کرده و رقابت‌پذیری چین را در بازارهای جهانی تقویت کند.