حضور هفت شرکت ایرانی در نمایشگاه‌های مرتبط با فناوری نانو در چین

هفت شرکت فناوری نانو از ایران در دو نمایشگاه مرتبط با فناوری نانو در کشور چین حضور یافتند و محصولات خود را در معرض دید علاقه‌مندان و صنعتگران قرار دادند. این دو نمایشگاه به مدت سه روز و در شهر شانگهای برگزار شدند.

دو نمایشگاه بین‌المللی در حوزه‌ی نانومواد و تصفیه‌ی آب و پساب در شهر شانگهای چین در هفته‌ی گذشته برگزار شدند که شرکت‌های ایرانی در آن‌ها حضوری فعال داشتند. نمایشگاه فناوری نانو شانگهای ۲۰۱۷ (China Shanghai International Nanotechnology Fair 2017) میزبان حضور پنج شرکت ایرانی، و نمایشگاه فناوری‌های مرتبط با تصفیه‌ی آب و پساب، موسوم به Aquatech، نیز با حضور دو شرکت ایرانی برگزارشد. شرکت‌های شرکت‌کننده در این دو نمایشگاه و محصولات آن‌ها به شرح زیر بوده‌اند:
شرکت فناوران نانومقیاس: تولیدکننده تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی تولید نانوالیاف و راه‌اندازی خطوط تولید صنعتی فیلترهای صنعتی و نیروگاهی.
شرکت آریا پلیمر پیشگام: تولیدکننده انواع پلیمرهای مقاوم در برابر سایش، ضربه، اشعه‌ی فرابنفش و خوردگی.
شرکت کیتوتک: تولیدکننده محصولات سیلووسپت بخش سلامت از جمله پاک‌کننده‌ی زخم و پانسمان‌های کمک‌کننده به ترمیم زخم.
شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردا نگر: ارائه‌دهنده فناوری‌های نوین تصفیه‌ی آب و پساب
شرکت پیش‌ران نساجی آینده: تولیدکننده‌ی محصولات حوزه‌ی نساجی از جمله پوشاک و لباس زیر، لباس‌های بارداری و نوزاد با خواص ضدمیکروبی و ضد امواج با برند هاینو.
شرکت رنگین نانونهال: تولیدکننده انواع مختلف رنگ‌های الکترواستاتیک آنتی باکتریال و ضد خوردگی.
شرکت تراوا گستر آریا: تولیدکننده غشاهای پلیمری.
گفتنی است، شرکت فناوران نانومقیاس موفق به فروش محصولات خود به شرکت‌هایی از کشورهای مالزی، چین و کره جنوبی شد. همچنین محصولات شرکت رنگین نانونهال مورد توجه یک شرکت بزرگ تولید لوازم خانگی قرار گرفت.
برگزاری جلسات آشنایی بین شرکت‌ها در خلال این نمایشگاه‌ها و همچنین حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، علیرضا ایروش در شهر شانگهای و رئیس مرکز نانوپلیس، دکتر ژانگ، از نکات جالب‌توجه این رویداد بین‌المللی است.
لازم به یادآوری است نمایشگاه فناوری نانو از ۱۶ الی ۱۸ خردادماه و نمایشگاه تجهیزات تصفیه‌ی آب و پساب موسوم به Aquatech از ۱۷ الی ۱۹ خردادماه در شهر شانگهای چین میزبان حضور علاقه‌مندان، متخصصان و صنعتگران حوزه‌های مختلف بود.