حمایت از دو شرکت برای تولید نانومحصول تصفیه آب

دو شرکت پیورالیتیک و ایزپک با دریافت حمایت مالی ۴۰۰ هزار دلاری از بنیاد برید، به دنبال ساخت محصولی برای تصفیه آب هستند. در این محصول از یک توری حاوی نانوپوشش برای تصفیه آب استفاده می‌شود.

بنیاد برید (Bird Foundation) در سال ۱۹۷۷ توسط دولت آمریکا تأسیس شد تا به حمایت از شرکت‌های نوپا و سازمان‌های فعال در بخش فناوری‌های بالا بپردازد. تاکنون بیش از ۸۰۰ پروژه توسط این بنیاد حمایت شده و شرکت‌های مختلف این پروژه‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند. این بنیاد اخیراً ۴۰۰ هزار دلار حمایت مالی به شرکت پیورالیتیک (Puralytics) و ایزپک (EZPack) اعطا کرده است.
پیورالیتیک یک شرکت فعال در بخش فناوری‌ نانو است که روی خالص‌سازی آب با استفاده از فناوری‌ نانو کار می‌کند. این شرکت برای این کار از همکاری شرکت ایزپک استفاده می‌کند. ایزپک در بخش تولید آب برای بخش نظامی فعالیت دارد.
این دو شرکت با همکاری یکدیگر محصولی ساخته‌اند که دارای دو بخش است. بخش اول حاوی عنصر خالص‌سازی فعال شده با نور است که توسط شرکت پیورالیتیک توسعه داده شده و بخش دوم مخزن دو جداره است. این مخزن آب را برای مواقع ضروری ذخیره‌سازی می‌کند. زمانی که آب آشامیدنی در دسترس نباشد، از عنصر خالص که یک نانوابزار فعال نوری است، برای تصفیه آب استفاده می‌شود. این ابزار با استفاده از نور خورشید یا LED آب را تصفیه می‌کند.
با این حمایت مالی، شرکت پیورالیتیک اقدام به تولید توری حاوی نانوپوششی می‌کند که قادر به تصفیه آب است. ایزپک نیز نانوتوری را در مخزن‌های ۱۰ تا ۵۰۰ لیتری به کار می‌گیرد. این دو شرکت قصد دارند تا این فناوری را وارد بازار کنند.
به دلیل قابلیت‌های این فناوری، ایزپک یک شریک ایده‌آل برای پیورالیتیک است و این همکاری مشترک موجب می‌شود تا هر دو شرکت بتوانند دستاوردهای خود را وارد بازار کنند.
شرکت پیورالیتیک به دنبال شرکای صنعتی بیشتری است تا این فناوری پایه را به محصولات مختلف تبدیل کند و در نهایت راهکارهای جدیدی برای تصفیه آب به دست آید.
بنیاد برد در طول ۴۰ سال، ۹۵۰ پروژه را تصویب کرده است که برخی از آنها به‌صورت محصول تجاری وارد بازار شده‌است.