عرضه نانوفیلامنت‌ تقویت شده برای استفاده در چاپ سه بعدی

شرکت گرافن تری‌دی‌لب اقدام به عرضه فیلامنت‌های چاپ سه بعدی جدیدی کرده که با گرافن تقویت شده‌اند. این فیلامنت‌ها از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردارند.

شرکت گرافن تری‌دی‌لب (Graphene 3D Lab) محصول جدید خود، موسوم به فیلامنت چاپ سه بعدی تقویت شده با گرافن را تولید کرده و با نام تجاری Graphene-HIPS به بازار عرضه خواهد کرد. گفته می‌شود که این محصول یک ماده چاپی FDM شبه‌انعطاف‌پذیر بوده که به‌صورت خلاقانه برای استفاده در چاپ سه بعدی طراحی شده و برای بهبود کیفیت آن از گرافن استفاده شده‌است.
ماده FDM دارای چسبندگی بین لایه‌ای عالی، سفتی و مقاومت بالایی است که این ویژگی‌ها موجب عملکرد ساختاری و مکانیکی عالی برای مواد چاپ شده سه بعدی که از این ماده تولید می‌شوند، شده‌است. این محصول برای چاپ دقیق قطعات در مصارف مهندسی بسیار مناسب است. این محصول هم در برابر حرارت و هم آب و هوا مقاوم بوده و گزینه مناسبی برای پروژه‌هایی است که در فضای بازار اجرا می‌شوند.
Graphene-HIPS فیلامنتی است که تجاری‌سازی شده و در حال حاضر برای استفاده در چاپگرهای FDM/FFF 3D عرضه شده‌است. این محصول در ابعاد ۱٫۷۵ میلیمتر در وزن‌های ۴۰۰ گرم فروخته می‌شود.
گرافن ‌تری‌دی‌لب یک شرکت کسب و کار در بخش تولید و بازاریابی مواد نانوکامپوزیتی گرافنی است که مواد مختلفی برای چاپ سه بعدی تولید می‌کند. این شرکت در بخش طراحی، تولید و بازاریابی چاپگرهای سه بعدی فعالیت دارد و محصولاتی برای مشتریان داخلی وخارجی تولید می‌کند.
این شرکت خط تولید انبوه فیلامنت‌های گرافنی رسانا را دو سال قبل راه‌اندازی کرده است. این خط‌ تولید، ظرفیت تولید تا ۱۰ کیلوگرم در ساعت فیلامنت چاپ سه بعدی را داراست. نصب دستگاه صنعتی تزریق فیلامان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ انجام شد و فروش محصولات آن نیز از سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ آغاز شد. دانیل استولیاروف، مدیرعامل شرکت گرافن‌تری‌دی، می‌گوید: «ما به‌صورت خستگی‌ناپذیر روی فرآیند تولید فیلامنت‌ها کار می‌کنیم. ما بسیار خوشحالیم که برنامه‌های آزمایشگاهی ما به‌گونه‌ای پیش رفت که امکان تجاری‌سازی و تولید صنعتی این محصولات فراهم شده‌است.»
خط تولید این شرکت در شهر کالورتون ایالت نیوجرسی است که سه پتنت برای چاپ به دفتر ثبت اختراع آمریکا ارسال کرده است.