افزایش تولید پروتئین در جلبک تنها با اعمال میدان مغناطیسی

یک شرکت فعال در حوزه زیست‌الکترونیک موفق به ارائه روشی شده که در آن تنها با اعمال فرکانس‌های مغناطیسی می‌توان جلبک را وادار به تولید مقادیر زیادی پروتئین کرد. با این روش می‌توان تولید مواد مختلف از جلبک‌ها را اقتصادی کرد.

به گزارش سایت فناوری های همگرا یک شرکت زیست‌الکترونیکی موفق شده با استفاده از فناوری فرکانس مغناطیسی و اثرگذاری آن روی جلبک‌ها اقدام به افزایش تولید محصولات مورد نظر در این موجودات کرده است.
این روش که به فناوری سیستم حلول سیگنالی شهرت یافته برای تولید نوعی پروتئین و mRNA در جلبک‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج این پروژه در نشریه Journal of Biophysics به چاپ رسیده است.
در این مقاله محققان این شرکت ادعا کردند که می‌توان سطح برخی آنزیم‌ها را در جلبک‌ها با اعمال سیگنال‌هایی از بیرون، افزایش دهد. این اولین قدم برای کاربرد این فناوری در گونه‌های جلبکی است.
جلبک‌ها همیشه یکی از گزینه‌های جالب توجه برای تولید مواد مورد نظر محققان بوده‌اند به طوری که از آنها روغن سوختنی، امگا ۳ و ترکیبات دیگری را استخراج کرده‌اند. اما برای استفاده تجاری، هزینه خیلی اهمیت دارد بنابراین باید بتوان این روش تولید را به گونه‌ای بهینه کرد که بتوان در مقیاس‌های انبوه محصول را با قیمت پایین بدست آورد.
مایک باترز از بنیان‌گذاران شرکت ناویتیس و مخترع این فناوری معتقد است که این روش می‌تواند استفاده از جلبک‌ها را برای مقاصد تجاری یک گام به جلو ببرد.
جلبک‌های دریایی منبع خوبی برای تولید سوخت هستند همچنین آنها ترکیبات لیپیدی ایجاد می‌کنند که برای سلامت انسان بسیار مفید است. از این فناوری می‌تواند برای افزایش نرخ تولید این مواد استفاده کرد.
ناویتیس در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد و تا کنون میلیون‌ها دلار برای توسعه فناوری خود سرمایه‌گذاری کرده است.
این شرکت برای افزایش تولیدات جلبک‌ها آنها را در معرض میدان مغناطیسی قرار می‌دهد و این میدان در جلبک ایجاد واکنش شیمیایی می‌کند. با این روش دیگر نیازی به استفاده از جهش‌ها و اصلاحات ژنتیکی نیست و امکان کنترل رفتار جلبک وجود دارد.
این شرکت محصولی به نام Voyager دارد که می‌تواند پتانسیل الکترواستاتیکی سطحی مولکول‌های مختلف را با حساسیت بالا اندازه‌گیری کند.