مراسم اختتامیه هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو برگزار شد

مراسم اختتامیه هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو با حضور مسئولان ستاد نانو، مسئولانی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور و ۱۵۰ نفر از برگزیدگان و فعالان این مسابقه، صبح روز شنبه ۳۱ تیرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

مراسم اختتامیه هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو با حضور دکتر سرکار؛ دبیر ستاد نانو، مهندس احمدوند؛ مدیر کارگروه ترویج ستاد نانو، دکتر موحدی؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، دکتر هرمزی‌نژاد؛ مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، مسئولین سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و برگزیدگان و فعالان این مسابقه صبح روز شنبه ۳۱ تیرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
در این مراسم، دکتر سرکار به ایراد سخنرانی و تبیین توانمندی‌های علمی و دانشگاهی کشور و نقش آن در اقتصاد دانش‌بنیان پرداختند و سیر علمی کشور از تولید علم تا تولید ثروت را تشریح نمودند.
در ادامه، گزارشی از روند برگزاری هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو و برنامه‌های ترویجی مرتبط به آن مانند هم‌اندیشی نهادهای ترویجی نانو، تورهای فناورانه نانو، هفته‌های استانی فناوری نانو، توان‌افزایی مروجین فناوری نانو، ایستگاه‌های دانشگاهی فناوری نانو و همچنین اطلاعات آماری در خصوص برگزیدگان این مسابقه ارائه شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۰ نفر برتر کل آزمون، ۱۰ نفر برتر مقطع کارشناسی، ۸ نفر برتر رشته‌های تحصیلی، ۵ مدرس برتر و ۱۰ نهادهای ترویجی برتر تقدیر به عمل آمد. اسامی برگزیدگان از اینجا قابل مشاهده است.
در بعدازظهر این مراسم نیز بیست‌وسومین هم‌اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو با حضور ۴۰ نفر از برگزیدگان و نهادهای ترویجی فناوری نانو فعال در هفتمین مسابقه ملی نانو برگزار و در خصوص فضای ترویج و آموزش و رویدادهای آموزشی فناوری نانو، مسابقه ملی فناوری نانو و تورهای فناورانه نانو بحث و تبادل نظر شد و برای هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو نیز پیشنهاداتی ارائه شد. 
لازم به ذکر است، هفتمین مسابقه فناوری نانو ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری با ۴۶۰۲ داوطلب در ۳۱ استان کشور به‌طور سراسری برگزار شده است.