راه‌اندازی کارخانه تولید ورق‌های بزرگ گرافنی

شرکت گرولتکس اقدام به تأسیس کارخانه‌ای برای تولید گرافن کرده است. این کارخانه می‌تواند ورق‌های بسیار بزرگ گرافنی با قیمت مناسب تولید کند.

ساندیگو قرار است میزبان یکی از کارخانه‌های تولید گرافن با کیفیت بالا باشد. شرکت گرولتکس (Grolltex) خط تولیدی برای گرافن در این شهر راه‌اندازی می‌کند. این کارخانه امکان تولید گرافن خام و همچنین محصول ویژه از گرافن را داراست.
کارخانه جدید گرولتکس می‌تواند گرافن ورقه‌ای بزرگ را در مقیاس تجاری تولید کند. به ادعای مدیران این شرکت، گرافن‌های تولید شده در این مجموعه از نظر ابعاد، بزرگترین گرافن‌های آمریکا است.
جف درا، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «جامعه گرافن آمریکا نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای تحقیق و توسعه در جهان دارد؛ بنابراین راه‌اندازی این خط تولید می‌تواند ظرفیت‌های داخلی گرافن CVD را در آمریکا افزایش دهد.»
در میان روش‌های تولید گرافن، روشی موسوم به CVD می‌تواند برای تولید محصول با کیفیت بالا استفاه شود؛ گرافنی که برای استفاده در صنعت الکترونیک بسیار مناسب است.
گرافن ماده‌ای با خواص منحصر به فرد است که به دلیل ویژگی‌های خود می‌تواند در حسگرها، پیل‌های خورشیدی، پوست مصنوعی، تصفیه آب و نمایشگرهای انعطاف‌پذیر استفاده شود.
شرکت گرولتکس فناوری تولید گرافن خود را به‌صورت پتنتی به ثبت رسانده است، فرآیندی که با استفاده از آن، گرافن ارزان قیمت با کیفیت بالا تولید می‌شود. مدیران این شرکت معتقداند که از گرافن تولید شده آنها می‌توان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.
این شرکت بخش تحقیق و توسعه‌ای برای فناوری پتنت‌ شده خود دارد که به دنبال تولید محصولات جدید است. گرولتکس گرنتی برای تولید پیل خورشیدی دوگانه دریافت کرده است. همچنین این شرکت در حال رایزنی با یک پیمانکار دفاعی به‌منظور تولید آرایه‌های حسگری گرافنی است که قادر به تشخیص استرس ساختاری در خودروهای نظامی است.
راه‌اندازی این کارخانه گامی دیگر در توسعه اقتصادی این منطقه بوده و می‌تواند نیاز گرافن صنعت الکترونیک را برآورده سازد. مدیران این کارخانه معتقداند که این خط تولید می‌تواند بازویی برای جامعه گرافن آمریکا باشد و به تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر گرافن کمک شایانی کند.