قراردادهایی برای وارد شدن به بازار چین در بخش تصفیه آب و هوا

شرکت دایس آنالیتیک با عقد قرارداد همکاری ۷ ساله قصد دارد تا فناوری تصفیه آب و هوای خود را که در آن از نانومواد استفاده شده، در اختیار یک شرکت چینی قرار دهد. دایس برنامه‌های مختلفی برای وارد شدن به بازار بزرگ چین دارد که این قرارداد یکی از آنها است.

دایس آنالیتیک (Dais Analytic) قرارداد ۷ ساله غیرانحصاری با گروه مرنرد (Mernerd) در چین منعقد کرد که از فناوری فیلتراسیون خود برای بهبود محصولات این گروه استفاده کند. قرار است فناوری Aqualyte شرکت دایس‌آنالیتیک در محصولات تهویه گروه مرنرد استفاده شود؛ محصولاتی که به شرکت‌های چینی در بخش گرمایش، تهویه ‌هوا و خنک‌سازی فروخته می‌شود.
برایان جانسون از مدیران شرکت دایس می‌گوید: «ما در حال حاضر نسل چهارم از فناوری Aqualyte را عرضه کرده‌ایم که بسیار خوشحالیم که این فناوری برای محصولات گروه مرنرد نیز به کار گرفته می‌شود. این فناوری در حوزه تصفیه هوا پیش از این استفاده شده و به‌عنوان یک فناوری پیشگام در این بخش شناخته می‌شود. این فناوری با محصولات گروه مرنرد ادغام شده و به بازار در حال رشد چین عرضه خواهد شد.»
جان هرتر از مدیران دایس می‌گوید: «تجربه، تخصص، توانمندی‌های تولید و شهرت نام تجاری گروه مرنرد در کنار کانال‌های توزیع این شرکت موجب شده تا ما بتوانیم از طریق همکاری با این گروه به بازار بزرگ چین وارد شویم. در این میان گروه مرنرد نیز از مزیت فناوری ما بهره‌مند می‌شود.»
دایس پیش از این نیز فعالیت‌هایی برای وارد شدن به بازار بزرگ چین انجام داده بود. این شرکت اخیراً وارد همکاری مشترک سه ساله با شرکت مهندسی و فناوری جئوانوایرون در چین شده‌است. جئوانوایرون شرکتی فعال در بخش تصفیه آلودگی هواست که قرار است از فناوری NanoClear این شرکت برای تصفیه آب استفاده کند.
چینی‌ها نیز برای استفاده از پتانسیل‌های این شرکت، اقداماتی انجام داده‌اند. شرکت سیگ‌تکنولوژی‌اینوستمنت (SAGE Technology Investment) و شرکت جی‌اچ‌اس‌ای تکنولوژی اینوستمنت (JHSE Technology Investment) چندی پیش اعلام کردند که روی شرکت دایس‌آنالیتیک (Dais Analytic) برای تأسیس شعبه ای جدید در چین سرمایه‌گذاری کره‌اند. این دو شرکت ۶۰ میلیون دلار جهت رشد محصولات مبتنی بر فناوری‌ نانو شرکت دایس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
چین با چالش‌های بسیار بزرگی در بخش آب، هوا و ذخیره‌سازی انرژی روبرو است، به همین دلیل نیاز به راهکارهای خلاقانه جدیدی دارد. تمام این مسائل موجب شده تا چین تبدیل به بازاری شود که به شدت تشنه فناوری‌های جدید برای مقابله با چالش‌های جهانی باشد.
دایس برای رفع این چالش‌ها از فناوری‌های مختلفی سود می‌برد. Aqualyte™ از خانواده نانوساختارهاست که در حوزه آب، انرژی و هوا استفاده می‌شود. NanoClear™، فناوری تصفیه آب‌های آلوده است که با استفاده از آن امکان تصفیه آب دریا و پساب‌های صنعتی وجود دارد. این ابزار می‌تواند به‌صورت قابل حمل مورد استفاده قرار گرفته و قدرت تصفیه آن بسیار بالا است. NanoAir™ محصولی برای خنک کردن است که درآن از مواد فلورکربن استفاده نشده‌است. این ابزار می‌تواند جایگزین سیستم‌های فعلی شده و کارایی آن‌ها را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. NanoCAP™ ابزار ذخیره‌سازی انرژی است که به‌صورت غیرشیمیایی انرژی را ذخیره‌سازی می‌کند.