افزایش کارایی تبدیل فوتون به الکتریسیته در نقاط کوانتومی

براساس اطلاعیه‌ای که شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) منتشر کرده، این شرکت موفق به کسب کارایی ۱۰۰ درصد در تبدیل فوتون در نقاط کوانتومی عاری از کادمیم شده‌است.

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) اعلام کرد، این شرکت موفق به کسب کارایی ۱۰۰ درصد از نقاط کوانتومی عاری از کادمیم قرمز خود شده‌است.
با این نتیجه می‌توان گفت که نقاط کوانتومی عاری از کادمیم قرمز این شرکت دارای بالاترین کارایی تبدیل فوتون هستند و حتی در مقایسه با نقاط کوانتومی کادمیمی که سمی نیز هستند، کارایی بهتری دارند.
این نقاط با استفاده از فرآیند تولید مستمر این شرکت تولید شده‌اند که از یکنواختی بالایی برخوردار هستند. از این فناوری می‌توان برای بهبود نمایشگرهای OLED استفاده کرد و در نهایت نمایشگرهای QD LED را عرضه نمود که از رنگ غنی‌تری برخوردار بوده و قدرت تفکیک بسیار بالایی دارند. این نمایشگرها نسبت به LCDهای رایج کنتراست بهتری نیز دارند.
OLEDها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر پیکسل، منبع رنگ خاص خود را دارد. کارایی توان در این نمایشگرها بسیار بالا بوده و انعطاف‌پذیری مناسبی در طراحی دارند به طوری که می‌توان ضخامت آنها را بسیار کم کرد بدون این که نیاز به نور زمینه باشد.
در QD LEDها ۱۰۰۰ پیکسل در هر اینچ وجود دارد که دانسیته بالایی بوده و کیفیت را بالا می‌برد. توشی آندو از مدیران شرکت کوانتوم متریالز می‌گوید: «ما از این که فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم را به‌ عنوان فسفر در OLEDها ارائه می‌کنیم، بسیار خوشحال هستیم. شرکت اپل نیز اخیرا اعلام کرده که از این نقاط برای تولید نمایشگرهای آیفون استفاده خواهد کرد. جایگزینی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم به جای فسفر منجر به بهبود کیفیت نمایشگرها می‌شود و کارایی انرژی را نیز افزایش می‌دهد.»
استفان اسکویریز مدیرعامل شرکت کوانتوم متریالز می‌گوید: «فرآیند ما قابلیت تولید انبوه را دارد و می‌توان با آن هزینه تولید را کاهش داد تا استفاده از این محصولات برای شرکت‌هایی نظیر اپل جذاب باشد. ما روی فناوری کار می‌کنیم که در آن، این نقاط کوانتومی درون فیلم‌هایی قرار داده می‌شوند تا برای ساخت نمایشگر به کار روند.»