برگزیدگان نهایی هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو ۱۴ شهریور معرفی می شوند

مرحله عملی هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، که از روز سی و یکم مرداد ماه ۹۶ در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین شروع به کار کرده است، ۱۴ شهریور ماه با معرفی برگزیدگان کشوری به کار خود پایان خواهد داد.

هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با برگزاری آزمون در ۱۳۷ شهر در ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد و ۳۶ نفر از میان ۲۳۵۱۹ داوطلب این آزمون به مرحله عملی راه یافتند.

مرحله عملی این المپیاد از ۳۱ مرداد تا ۱۴ شهریورماه در محل آزمایشگاه‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار می‌گردد.

به گفته دکتر فرزاد حسینی نسب سرپرست علمی دوره، در این دوره ۱۵ روزه، تعداد ۱۰ نفر از استادان نانو و تعدادی از اعضای کانون برگزیدگان باشگاه نانو، به آموزش تخصصی برگزیدگان کشوری می‌پردازند.

گفتنی است، برخی از کلاس‌های تئوری این دوره به‌وسیله‌ی اعضای کانون برگزیدگان باشگاه نانو اداره می‌گردد. چهار روز نخست این دوره به ارائه مباحث تئوری در حوزه‌های فوتوکاتالیست‌ها، مبانی فیزیک موج، روش سنتز سل-ژل، مواد آنتی باکتریال و تست‌های میکروبی، روش UV-Vis، مقدمات شیمی، مواد متخلخل و کاربردها، نانوکاتالیست‌ها، روش‌های مشخصه‌یابی، فنون ارایه و نکاتی درباره نرم‌افزارهای Office اختصاص داشت.

برگزیدگان، روزهای چهارم تا نهم شهریور ماه را در آزمایشگاه با انجام پروژه عملی و کارگاه‌های شبیه‌سازی سپری می‌کنند و روزهای دوازدهم و سیزدهم به رقابت کتبی و عملی با هم می‌پردازند.

مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، چهاردهم شهریورماه ۹۶ از ساعت ۱۰ تا ۱۲، در محل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با معرفی برگزیدگان نهایی هشتمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو برگزار خواهد شد.

گزارش لحظه به لحظه این دوره عملی در سایت باشگاه دانش آموزی نانو به نشانی http://nanoclub.ir  قابل مشاهده است.